اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هیات داوران برلیناله معرفی شدند؛ کنت لونرگان، مندونسا و برنیس بژو در فهرست

هیات داوران جشنواره فیلم برلین 2020



هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین هیات داوران خود را شناخت.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شب گذشته (4 فوریه) اسامی اعضای هیات داوران امسال را اعلام کرد.




اعضای داوران بخش رقابت اصلی شامل کنت لونرگان فیلمساز و نمایشنامه‌نویس آمریکایی، برنیس بژو بازیگر فرانسوی فیلم «آرتیست»، آن ماری جسیر فیلمساز و شاعر فلسطینی، بتینا بروکمپر تهیه کننده آلمانی، لوکا مارینِلی بازیگر ایتالیایی و کلبر مندونسا فیلو فیلمساز و منتقد برزیلی هستند.



همان طور که از پیش اعلام شده جرمی آیرونز بازیگر بریتانیایی امسال رییس هیات داوران جشنواره است.



لونرگان کارگردان فیلم‌های تحسین شده‌ای چون «منچستر کنار دریا» است که برای آن اسکار فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرده است. او نامزدی اسکار را برای نوشتن فیلمنامه «دارودسته نیویورک» و «می‌توانی روی من حساب کنی» در کارنامه دارد.



بژو برای بازی در «آرتیست» نامزدی اسکار را کسب کرد و جایزه جشنواره کن را برای بازی در «گذشته» فرهادی کسب کرد.



اولین فیلم جسیر با عنوان «نمک این دریا» در بخش رسمی جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و دومین فیلمش با عنوان «وقتی تو را دیدم» در برلیناله در بخش فوروم نمایش داده شد. «واجب» نیز در بخش رقابتی لوکارنو جای داشت.



مندونسا با اولین فیلم بلند داستانی‌اش با عنوان «سروصداهای همسایگی» در جشنواره فیلم روتردام حضور یافت و فیلم بعدی‌اش «آکواریوس» با بازی سونیا براگا در بخش رقابتی جشنواره کن نمایش داده شد. جدیدترین فیلم او با عنوان «باکورا» در بخش رقابتی جشنواره کن نمایش داده شد و جایزه ویژه هیات داوران را برد.



هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از ۲۰ فوریه تا یکم مارس ۲۰۲۰ (یک تا ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما