اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برندگان بخش نوعی نگاه کن 2011 معرفی شدند: محمد رسول‎اف بهترین کارگردان


ساعاتی پیش در طی مراسم کوچکی برای معرفی بهترین‎های بخش نوعی نگاه جایزه بهترین کارگردانی این بخش به محمد رسول اف برای فیلم به امید دیدار اهدا شد.

یلا زارع در به امید دیدار ساخته محمد رسول اف

  به گزارش آکادمی هنر، بخش نوعی نگاه شصت و چهارمین جشنواره کن با حضور دو کارگردان بزرگ یعنی گاس ون سانت و کیم کی دوک حال و هوایی خاص به خود گرفت. امیر کاستاریکا رئیس هیئت داوران این بخش در روز سوم فستیوال نشان شوالیه دریافت کرد تا بخش نوعی نگاه هم بیش از پیش مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد. در طی مراسمی کوچک بهترین‎های بخش نوعی نگاه این رقابت معرفی شدند که فیلم Arriang ساخته کیم کی دوک بهترین فیلم این بخش از جشنواره انتخاب شد.

 

جایزه ویژه هیئت داوران به النا ساخته اندرو زویاگینتسف تعلق گرفت و جایزه بهترین کارگردانی به فیلم پر حرف و حدیث رسول‎اف تعلق گرفت. در حالی این جایزه به فیلم رسول‎اف تعلق گرفت که گفته می‎شد فیلمش بدون گرفتن مجوز ارسال به رقابت‎های خارجی و بدون طی شدن مجاری قانونی به این جشنواره رسیده است. جایزه رسول اف را لیلا زارع بازیگر فیلم در غیاب او از امیر کاستاریکا دریافت کرد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما