اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

معرفی فیلم افتتاحیه و اختتامیه‌ی 68اُمین جشنواره‌ی فیلم کن

 

شصت و هشتمین دوره جشنواره کن با نمایش تازه‌ترین ساخته لوک ژاکه کارگردان فرانسوی برنده جایزه اسکار به پایان می‌رسد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وب‌سایت رسمی جشنواره‌ی کن، مستند فرانسوی «یخ و آسمان» فیلم اختتامیه این دوره جشنواره فیلم کن است که ۲۴ مه به پایان خواهد رسید.

 

تازه‌ترین ساخته لوک ژاکه کارگردان فرانسوی روایتی از سفر کلود لوریوس است که سال ۱۹۵۷ برای انجام تحقیقاتی راهی قطب جنوب شد. لازم به ذکر است که از لوریوس به عنوان اولین شخصی که خطر گرم شدن تدریجی جهان را گوشزد کرد، یاد می‌شود.

 

ژاکه پیش از این و در سال ۲۰۰۵ برای مستند «رژه‌ی پنگوئن‌ها» برنده اسکار بهترین فیلم بلند مستند شده است.

 

گفتنی است که جشنواره فیلم کن روز 13 می با نمایش فیلم «گوش به زنگ باش» ساخته‌ی امانوئل برکوت کارگردان فرانسوی آغاز به کار خواهد کرد. در این فیلم کاترین دونوو، بنوت ماگیمل، سارا فراستیر و رود پارادوت ایفای نقش کرده‌اند و قرار است این فیلم همزمان با نمایش در افتتاحیه کن در سینماهای فرانسه نیز اکران شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما