اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«تهران تابو» در هفته منتقدان جشنواره کن 2017

 

 

دبیرخانه جشنواره فیلم کن فیلم «تهران تابو» نخستین فیلم بلند علی سوزنده، فیلمساز ایرانی را همراه با ۶ فیلم دیگر در بخش هفته منتقدان هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش می‌گذارد.

 

در هفته منتقدان کن نخستین ساخته یک فیلمساز به نمایش درمی‌آید. در سال جاری بیش از ۱۲۰۰ فیلم برای شرکت در این بخش به دبیرخانه جشنواره فیلم کن ارسال شده بود. به فیلم برتر جایزه دوربین طلائی هفته منتقدان اهدا می‌شود.

 

«تهران تابو» محصول مشترک آلمان و اتریش است و در وین فیلمبرداری شده است. در این فیلم المیرا رفیع‌زاده، بلال یاسر، آرش مرندی، نگار ناصری و همینطور بازیگر شناخته شده ایرانی، زهرا امیر ابراهیمی که ایران را ترک کرده است، بازی می‌کنند.

 

«تهران تابو» با فیلم‌های «آوا» ساخته لئا میسیوس، «خانواده» ساخته گوستاوو راندون کوردووا، «گابریل و کوهستان» از فیلیپه گامارانو باربوسا، «ماکالا» به کارگردانی امانوئل گراس، «اوه لوسی!» از آتسوکو هیرایاناگی و «سگ‌ها» ساخته مارسلا سعید بر سر به دست آوردن دوربین طلائی کن رقایت خواهد کرد.

 

علی سوزنده پیش از این به عنوان مدیر هنری انیمیشن‌های فیلم موفق «موج سبز» ساخته علی احدی صمدی را طراحی و اجرا کرده بود. «اردوگاه شماره ۱۴» درباره اردوگاهی در کره شمالی از دیگر آثار اوست.

 

علاوه بر «تهران تابو» از ایران فیلم «لِرد» ساخته محمد رسول‌اف در بخش نوعی نگاه و فیلم «آنها» به کارگردانی آناهیتا قزوینی‌زاده در بخش نمایش ویژه» جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آید.

 

فیلم «۲۴ فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی، کارگردان فقید ایرانی هم در بخش رویدادهای جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته می‌شود. هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن ۱۷ مه با نمایش فیلم «اشباح اسماعیل» به کارگردانی آرنو دپلشین کارش را آغاز می‌کند و تا ۲۸ مه هم ادامه دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما