اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بنیسیو دل تورو رییس بخش «نوعی نگاه» کن ۲۰۱۸ شد

بنیسیو دل تورو

بازیگر سرشناس هالیوود به عنوان رییس هیات داوران بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ انتخاب شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، به نقل از سایت جشنواره کن، امسال فردی به عنوان رییس بخش «نوعی نگاه» کن انتخاب شده که نه تنها عاشق فیلم است بلکه خودش به عنوان بازیگری درخشان شناخته می‌شود. هشت سال پیش وی در کنار تیم برتون و دیگر اعضای گروه داوری فیلم «تنها کسی که می‌تواند زندگی‌های گذشته‌اش را فرابخواند» ساخته آپیاتپونگ وراستاکول کارگردان تایلندی را به عنوان برنده نخل طلا انتخاب کرد.

 

دل تورو که متولد پورتوریکو است در پنسیلوانیا بزرگ شده و به عنوان هنرمندی بی‌مرز شناخته می‌شود. وی از تحسین‌کنندگان ژان ویگو و چارلی چاپلین است و از وقتی ۲۰ سال داشت با کشف فیلم «۴۰۰ ضربه» و نیز جهان سینمایی که فلینی، آیزنشتاین، برگمان، اوستاشه، کوروساوا و ... آفریده بودند به سینما عشق ورزید.

 

این بازیگر سال ۲۰۰۸ برای بازی در فیلم «چه» در نقش چه‌گوارا موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن شد. او در فیلم دو قسمتی استیون سودربرگ در نقش این چهره شناخته شده جهانی ایفای نقش کرد. دل تورو و جشنواره کن سابقه طولانی با هم دارند و او بارها با فیلم‌هایش در این جشنواره روی پرده نقره‌ای رفت. «سیکارو» در سال ۲۰۱۵ جدیدترین فیلم وی بود که در بخش رقابتی برای دریافت نخل طلا رقابت کرد. وی یک تجربه کارگردانی هم در کارنامه‌اش دارد که با عنوان «ال یوما» ساخته شده است و یکی از بخش‌های فیلم «هفت روز در هاوانا» است که کاری گروهی بود و سال ۲۰۱۲ در بخش نوعی نگاه به نمایش درآمد.

 

سال ۲۰۱۷ اوما تورمن ریاست این بخش جشنواره فیلم کن را برعهده داشت. جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ از سه‌شنبه ۸ ماه می تا شنبه ۱۹ ماه می برگزار می‌شود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما