اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پوستر هفتاد و دومین دوره کن رونمایی شد

پوستر کن 2019

 

 

پوستر جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ با یادی از آنیس واردا فیلمساز فقید سینمای فرانسه شکل گرفته است.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کن، پوستر رسمی هفتاد و دومین دومین دوره جشنواره فیلم کن عنوان «آنیس، در نور درخشان خورشید» یاد این سینماگر نامدار فرانسوی را که در شکل‌گیری موج نوی سینمای فرانسه نقشی مهم داشت گرامی داشته است.



در این پوستر واردا در زمانی که ۲۶ سال داشت در حالی تصویر شده که روی شانه‌های تکنسین فیلمبرداری نخستین فیلمش «نقطه کوتاه» قرار داد و در حالی کارگردانی فیلم است.



در طول سال‌های کاری واردا ۱۳ فیلم از وی در جشنواره کن به نمایش درآمد و جوایز متعددی کسب کرد. وی سال ۲۰۰۵ عضو هیأت داوران جشنواره کن و در سال ۲۰۱۳ نیز رئیس داوران جایزه دوربین طلای کن بود.



در سال ۲۰۱۵ جایزه نخل طلای افتخاری کن به عنوان نخستین زنی که این جایزه را دریافت می‌کند، نیز به وی اهدا شد. این کارگردان نامدار به تازگی در ۹۰ سالگی درگذشت.

 

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ ماه می (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) به ریاست الخاندرو گونزالس ایناریتو در بخش داوری اصلی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما