اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلم جدید اصغر فرهادی در بخش اصلی جشنواره کن پذیرفته شد

 

 

«فروشنده» تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی، به‌ عنوان آخرین فیلم، به بخش رقابتی شصت و نهمین جشنواره فیلم کن راه پیدا کرد.

مسئولان جشنواره فیلم کن پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۴ آوریل فیلم‌های بخش‌های رقابتی، غیررقابتی و نوعی نگاه شصت‌ و نهمین جشنواره فیلم کن را معرفی کرده بودند. از ایران فقط فیلم «وارونگی» از بهنام بهزادی به بخش «نوعی نگاه» راه پیدا کرده بود. برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن اما ۸ روز بعد از اعلام رسمی فیلم‌های بخش رقابتی، فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی را هم پذیرفتند.

 

کمپانی «ممینتو» تهیه‌کننده فیلم «فروشنده» است. «ممینتو» این فیلم را ۱۵ ژانویه سال جاری در «یونی فرانس» در پاریس برای شرکت در جشنواره فیلم کن معرفی کرده بود. اصغر فرهادی گفته بود تهیه‌کننده این فیلم پی‌گیر راه‌یابی آن به جشنواره فیلم کن است.

 

تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی زندگی زن و شوهری را نشان می‌دهد که در حال بازی در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر، نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی هستند. «مرگ فروشنده» از معروف‌ترین آثار آرتور میلر است که بارها در صحنه‌ها و کشورهای مختلف اجرا شده‌ است.

 

در فیلم «فروشنده» ترانه علیدوستی و شهاب حسینی نقش‌های اصلی را به عهده دارند. این فیلم ۱۸ مهر ۹۴ پروانه ساخت گرفت و هنگام برگزاری جشنواره فیلم فجر هنوز برای نمایش آماده نشده بود. اصغر فرهادی اعلام کرده بود که اگر این فیلم در کن پذیرفته نشود، آن را برای اکران عمومی عرضه خواهد کرد.

 

ترانه علیدوستی پیش از این در فیلم‌های «شهر زیبا»، «چهارشنبه‌سوری» و «درباره الی» با اصغر فرهادی همکاری کرده و شهاب حسینی نیز در فیلم‌های «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین». فیلم «فروشنده» هفتمین فیلم اصغر فرهادی است.برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن همچنین اعلام کرده‌اند که فیلم «جهنم» یا «مد دریا» به کارگردانی دیوید مکنزی، از بریتانیا به بخش نوعی نگاه این جشنواره سینمایی اضافه شده و فیلم «برخورد» به کارگردانی محمد دیاب به عنوان افتتاحیه «نوعی‌ نگاه» به نمایش درمی‌آید.

 

در بخش نمایش‌های ویژه هم فیلم‌های «عناصر اشتباه» به کارگردانی «جاناتان لیتل» از آمریکا، «خوفو» ساخته «کریم دریدی» از فرانسه و «جنگل کانس» به کارگردانی «جورج لپرینس رینگو» از فرانسه و فیلم «پدرخونی» به کارگردانی «ژان‌فرانسوا ریشه» از فرانسه، به فهرست فیلم‌های نمایش‌های نیمه‌شب افزوده شده است.

 

شصت‌ و نهمین جشنواره فیلم کن از ۱۱ تا ۲۲ مه برگزار می‌شود . جورج میلر، کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» رییس هیأت داوران بخش رقابتی این جشنواره معتبر سینمایی را به عهده دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما