اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مستند «مردی که نتوانست تاریخ را عوض کند» در جشنواره ونیز

 

 مستند مردی که نتوانست جهان را عوض کند

 

مستند «مردی که نتوانست تاریخ را عوض کند» در بخش خارج از مسابقه‌ی فیلم ونیز 2016 اکران خواهد شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت سینمای اروپا، این می‌تواند یک مستند جذاب دیگر در جشنواره‌ی ونیز امسال باشد. بعد از اعلام نمایش مستند «سفر زمان» اثر جدید ترنس ملیک در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی امسال، اکنون اعلام شده است که یک مستند دیگر نیز به لیست فیلم‌های حاضر در جشنواره اضافه شده است. این مستند را انریکو کاریای ایتالیایی ساخته است. مستندی درباره‌ی زندگانی باستان‌شناس و مورخ هنر فاشیست ایتالیایی؛ رانوجیو بیانچی باندینللی.

 

جشنواره‌ی ونیز امسال علاوه بر اکران فیلم مستند ترنس ملیک مستندی از آندره کاریا را نیز اکران خواهد کرد. این مستندی است در مورد یکی ازر باساتعدادتزرین باستان‌شناسان و مورخین هنر ایتالیایی که به دلیل نزدیکی ایدئولوژیکش به حزب فاشیست بندتو موسولینی بعدها از سوی مجامع روشنفکری ایتالایی طرد و رانده شد. آلبرتو باربارا مدیر جشنواره‌ی ونیز در این مورد اعلام کرده است که این مستند برای اولین بار عکس‌هایی از این مورخ را در کنار هیتلر و موسولینی نشان می‌دهد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما