اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گیرمو دل تورو رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم ونیز 2018 شد

گیرمو دل تورو

کارگردان مکزیکی که برای جدیدترین فیلمش «شکل آب» جایزه گلدن گلوب را کسب کرده، از سوی هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز به عنوان رییس هیات داوران انتخاب شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ونیز امروز دوشنبه از گیرمو دل تورو به‌عنوان رییس گروه داوران بخش مسابقه هفتاد و پنجمین دوره خود یاد کرد.

 

کارگردان مکزیکی در این باره گفت: خدمت کردن به عنوان رییس در جشنواره ونیز افتخار و مسئولیت بسیار بزرگی است که با احترام و قدردانی آن را می‌پذیرم.

او افزود: ونیز پنجره‌ای به دنیای سینما و فرصتی برای گرامیداشت قدرت و ارتباط فرهنگی است.

 

دل تورو برای فیلم «شکل آب» نامزدی ۱۳ اسکار را کسب کرده است. این در حالی است که این فیلم سال پیش اولین اکران جهانی اش را در لیدو تجربه کرد و جایزه اصلی را از هیات داورانی به ریاست آنت بنینگ به دست آورد.

 

البرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز از دل تورو به عنوان فردی یاد کرد که نمادی از سخاوت و عشق به سینمای گذشته یا آینده و شور برای نوعی از سینماست که می‌تواند برانگیزاننده احساسات باشد و بر مردم تأثیر بگذارد و در عین حال احساسات آنها را منعکس کند.

 

او افزود: او با تخیل زنده خود و حساسیت‌های غیرمعمول و اعتمادش به قدرت تصویر، جهانی شگفت‌انگیز خلق کرده است که هم عشق و هم ترس در آن وجود دارد و تنوع، گنج بنیادین آن است.

 

دل تورو بیش از ۲۰ سال پیش و در سال ۱۹۹۷ به ونیز رفته بود و اولین فیلم انگلیسی زبانش یعنی «میمیک» را ارایه کرده بود. او سال ۲۰۰۶ به لیدو بازگشت و به عنوان یکی از اعضای هیات داوران برای اهدای جایزه لوییجی دی لورنتیس برای فیلم اول، کار کرده بود.

 

هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ آگوست تا هشت سپتامبر ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما