اختصاصی

  • خرس طلای برلین 2020 برای «شیطان وجود ندارد» از ایران

    جشنواره فیلم برلین 2020 ساعتی پیش برندگان خود را شناخت و فیلمی از ایران توانست جایزه اصلی را از آن خود کند. به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، هیات داوران هفتادمین دوره برلیناله از میان هجده فیلم، خرس طلایی سال ۲۰۲۰ را به فیلم "شیطان وجود ندارد" محمد رسول‌اف، کارگردان ایرانی اهدا کرد. این فیلم پیشتر جوا...
  • ژان لوک گدار، تکنولوژی و ملکه سبا از اپرای باستیل؛ لایو در دوران قرنطینه

    درست است ژان لوک گدار خود را از اجتماع دور کرده، اما بعید به نظر می‌رسد او اجتماع را از طریق مشاهداتش در صفحات مجازی رصد نکرده باشد. به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، در صورتی که برخی رسانه‌ها حرکت گدار را عجیب قلمداد کردند، اما شاید یادشان رفته او یکی از قالب شکن‌ترین افراد تاریخ سینماست. گدار نه ت...

متری شیش و نیم با استقبال مخاطبان در ونیز روبه‎رو شد، عوامل در نشست مطبوعاتی چه گفتند

فیلم متری شش و نیم

 

کارگردان و بازیگران «متری شیش‌ونیم» پس از نمایش فیلم‌شان در جشنواره ونیز به سوالات حاضران در سالن درباره سختی‌های نقشی که ایفا کردند و دغدغه‌ای که باعث ساخت این فیلم شد، پاسخ دادند.

 

ساعتی قبل، نمایش فیلم «متری شیش و نیم» در کاخ جشنواره ونیز با حضور سعید روستایی (کارگردان)، نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی (بازیگران) و هومن بهمنش (فیلمبردار) برگزار شد. بعد از پایان فیلم، تماشاگران به گرمی و برای چند دقیقه، سازندگان فیلم را تشویق کردند.

 

در ادامه، هنرمندان این فیلم با حضور روی صحنه، به سوالات مخاطبان درباره فیلم پاسخ دادند. سعید روستایی درباره علت ساخت «متری شیش‌ونیم» گفت: «کشور ما به‌خاطر منطقه جغرافیایی که دارد در موقعیت حساسی قرار گرفته است. ما همسایگانی داریم که بیشترین مقدار مواد مخدر در جهان را تولید می‌کنند و اعتیاد کاملا شکل جدیدی به خودش گرفته و این فیلم بر اساس یک قصه شکل نگرفت، بلکه بر اساس یک دغدغه اجتماعی شکل گرفت.»

 

پیمان معادی هم درباره سختی‌های بازی در نقش صمد گفت: «ما ۵ماه فیلمبرداری می‌کردیم و خیلی لوکیشن سختی داشتیم. بعضی روزها در کنار هفتصد، هشتصد معتاد واقعی کارتن‌خواب بودیم که این‌ها بیماری‌هایی داشتند و ما باید در نزدیکی این‌ها کار می‌کردیم. سخت‌ترین بخش کاری من این بود که نقشی را بازی می‌کردم که حساسیت‌های خیلی ویژه‌ای داشت و برای اولین‌بار ما سعی کردیم با ارائه تصویر یک پلیس واقعی، خط قرمزها را ردکنیم. این کار خیلی سخت بود و با مشکلات زیادی روبرو می‌شدیم و اصلاحیه‌های زیادی در این بخش داشتیم. این سخت‌ترین ویژگی نقشی بود که من بازی می‌کردم.»

 

نوید محمدزاده هم در ادامه در پاسخ به همین سوال گفت: «همان‌طور که در فیلم دیدیم، نقش من خودش را کشته بود و وقتی لبه استخر او را می‌بینیم، مثل یک بچه توی آب خوابیده است. وقتی می‌رود جلو و زنده‌اش می‌کنند، یک امیدی به زندگی پیدا می‌کند. در ادامه، مثل شیری در قفس دارد همه تلاشش را انجام می‌دهد و وقتی می‌بیند واقعا نمی‌تواند کاری بکند، هرچه به انتها می‌رسیم انگار پیر شده، انگار آرام شده و در پایان در جایی او را می‌بینیم که باید به لحاظ فیزیکال مرگ آن آدم باشد و مابینش تلاش و زندگی باشد.»

 

فرهاد اصلانی، دیگر بازیگر این فیلم هم در پاسخ به سوالی درباره نقشش گفت: «فکر می‌کنم قسمت آسان بازی در این کار، به من افتاد. چون به نظر می‌رسد این روزها قضاوت کردن به ویژه در ایران، کار آسانی شده و سختی کار بیشتر روی دوش دوستان من بود.»

 

«متری شیش‌ونیم» در بخش افق‌های جشنواره ونیز با فیلم‌های دیگر به رقابت می‌پردازد. پیش از این در سال ۲۰۱۷، نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» که در همین بخش به نمایش درآمده بود برنده جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره در بخش افق‌ها شده بود.

 

برگرفته از خبرآنلاین

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل رویکرد

  • در باب پستی

    مقدمه: "تراکینگ شات کاپو" فرمولی از ژاک ریوت بود که در دستان سرژ دنی و تنی چند از روشنفکران دیگر [در گذر زمان] بدل به اسطوره‌ی سینه‌فیل‌های ارتدوکس ش...

بانک اطلاعات هنری