اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«همیلتن» فاتح بزرگ‌ترین شب برادوی شد / معرفی برندگان جوایز تونی

 

 

نمایش موزیکال «همیلتون» با دریافت 11 جایزه فاتح بزرگ هفتادمین دوره جوایز تونی لقب گرفت.

 

به گزارش آکادمی هنر، برندگان این دوره جوایز تونی که به نمایش‌های اجراشده در برادوی اعطاء می‌شود، در حالی یکشنبه شب (بامداد دوشنبه به‌وقت ایران) در بیکن تیه‌تر نیویورک معرفی شدند که مراسم تا حد زیادی متأثر از تیراندازی روز گذشته در یک باشگاه شبانه در اورلاندو و مرگ بیش از 50 نفر بود.



نمایش موزیکال «همیلتن» (Hamilton) که با 16 نامزدی رکوردی جدید در تاریخ جوایز تونی به نام خود ثبت کرد، با دریافت 11 جایزه شامل بهترین موزیکال، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک موزیکال (لسلی اودوم جونیر) به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرد. «همیلتن» که کاری از لین-مانوئل میراندا است، داستان تولد آمریکا و الکساندر همیلتن از بنیان‌گذاران ایالات متحده را به سبک رپ و آر‌ اند بی روایت می‌کند. این نمایش با الهام از کتاب زندگی الکساندر همیلتن نوشته ران چرناو که سال 2004 منتشر شد، روی صحنه رفته است.

 

«همیلتن» اولین بار فوریه پیش در آف-برادوی روی صحنه رفت. این نمایش در جوایز گرمی 2016 جایزه بهترین آلبوم تئاتر موزیکال را برد و اخیراً نیز جایزه پولیتزر بهترین نمایش را دریافت کرد. بازیگرانی با قومیت‌های مختلف در همیلتن بازی کرده‌اند. این نمایش در بخش بهترین موزیکال با نمایش‌های «ستاره درخشان»(Bright Star)، «مدرسه راک»، «Shuffle Along» و «پیشخدمت» (Waitress) رقابت داشت. «انسان‌ها» (The Humans) با دریافت چهار جایزه بهترین نمایش، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (رید برنی)، بهترین بازیگر زن نقش مکمل (جین هادیشل) و بهترین طراحی صحنه، دیگر نمایش‌ موفق جوایز تونی 2016 بود. همین‌‌طور «رنگ ارغوانی» که جوایز بهترین احیاء یک موزیکال و بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک موزیکال (سینتیا اریوو) را از آن خود کرد.

 

جسیکا لانگ بازیگر کهنه‌کار سینما، تلویزیون و تئاتر برای «سفر روز طولانی به شب» جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک نمایش را برد. لوری متکاف («میزری» /Misery)، لوپیتا نیونگو («سایه‌گستر» / The Eclipsed)، سوفی اوکوندو («بوته آزمایش»/ The Crucible) و میشل ویلیامز («بلک‌برد»)، دیگر نامزدهای این بخش بودند. «سفر روز طولانی به شب» جایزه بهترین طراحی نور را هم گرفت. این نمایش در هفت بخش نامزد دریافت جوایز تونی بود.

 

 

فرانک لانجلا برای «پدر» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک نمایش شد. گابریل برن («سفر روز طولانی به شب»)، جف دانیلز («بلک‌برد» / Blackbird)، تیم پیگوت-اسمیت («شاه چارلز سوم») و مارک استرانگ («چشم اندازی از پل آرتور میلر» / A View from the Bridge) نامزدهای لانجلا در این بخش بودند. «چشم‌اندازی از پل آرتور میلر» جوایز بهترین کارگردانی یک نمایش (ایوو فان هووه) و بهترین احیاء یک نمایش را از آن خود کرد.

 

نمایش موزیکال «Shuffle Along» که با 10 نامزدی بعد از «همیلتن» بیشترین نامزدی را کسب کرده بود، مراسم را دست خالی ترک کرد. نمایش «او مرا دوست دارد» (She Loves Me) هم که در هشت بخش نامزد بود، تنها در بخش بهترین طراحی صحنه یک موزیکال پیروز شد. برندگان جوایز تونی با رأی صدها تهیه‌کننده، بازیگر، نویسنده و... مشخص می‌شوند. شاخه تئاتر آمریکا در 1947 جوایز تونی را راه‌اندازی کرد و اکنون با همکاری اتحادیه برادوی جوایز را اداره می‌کند. این جایزه به نام آنتوانت پری بازیگر و کارگردان نمایش که لقبش تونی بود نام‌گذاری شده است.

 

فهرست برندگان جوایز هفتادمین دوره جوایز سالانه تونی به شرح زیر است:

 

بهترین نمایش: «انسان‌ها»

بهترین موزیکال: «همیلتن»

بهترین کتاب یک موزیکال: «همیلتن»، لین-مانوئل میراندا

بهترین موسیقی: «همیلتن»، موسیقی و شعر از لین-مانوئل میراندا

بهترین احیاء یک نمایش: «چشم‌اندازی از پل آرتور میلر»

بهترین احیاء یک موزیکال: «رنگ ارغوانی»

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک نمایش: فرانک لانجلا برای «پدر»

بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک نمایش: جسیکا لانگ برای «سفر روز طولانی به شب»

بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک موزیکال: لسلی اودوم جونیر برای «همیلتن»

بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک موزیکال: سینتیا اریوو برای «رنگ ارغوانی»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل یک نمایش: رید برنی برای «انسان‌ها»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل یک نمایش: جین هادیشل برای «انسان‌ها»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل یک موزیکال: داوید دیگز برای «همیلتن»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل یک موزیکال: رنی الیز گولدزبری برای «همیلتن»

بهترین کارگردانی یک نمایش: ایوو فان هووه برای «چشم‌اندازی از پل آرتور میلر»

بهترین کارگردانی یک موزیکال: تامس کیل برای «همیلتن»

بهترین طراحی رقص: اندی بلانکن‌بوهلر برای «همیلتن»

بهترین ارکستراسیون: الکس لاکاموار برای «همیلتن»

بهترین طراحی صحنه یک نمایش: دیوید زین برای «انسان‌ها»

بهترین طراحی صحنه یک موزیکال: دیوید راک‌ول برای «او مرا دوست دارد»

بهترین طراحی لباس یک نمایش: کلینت راموس برای «سایه‌گستر»

بهترین طراحی لباس یک موزیکال: پل تازول برای «همیلتن»

بهترین طراحی نور یک نمایش: ناتاشا کتز برای «سفر روز طولانی به شب»

بهترین طراحی نور یک موزیکال: هاول بینکلی برای «همیلتن»

جایزه تونی ویژه یک عمر دستاورد در تئاتر: شلدون هارنیک

جایزه تونی ویژه: مایلز ویلکین

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما