اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

علی عطشانی در دادگاه توهین به خانواده شهدا به دلیل ساخت «دموکراسی تو روز روشن» حاضر نشد


در جریان رسیدگی و احضار متهمین پرونده توهین به خانواده معظم شهدا و ایثارگران  در فیلم دموکراسی در روز روشن ( آقایان علی عطشانی و محمد علی زم ) اولین مرحله از دادگاه رسمی رسیدگی به این پرونده صبح امروز  در تاریخ 30 بهمن 1389 در شعبه 4  بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار گردید.

اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده در حالی برگزار شد که علی عطشانی کارگردان این فیلم در جلسه دادگاه حاضر نشد. در این جلسه محمد علی زم ضمن ابراز بی گناهی سعی کرد تا تمامی اشتباهات را از آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت محترم بداند  و همچنین محمد علی زم اعلام نمودند که مسئولیت کلیه زیانها و رفتارهای غیر اخلاقی و توهین کننده به خانواده های معظم شهدا در فیلم دموکراسی در روز روشن  با توجه به مصاحبه علی عطشانی بر عهده شخص  ایشان می باشد .

در این جلسه که  آقایان داود براتی  و نصرالله قراخانی  مسئول و وکیل مدافع هیئت خانواده شهدا و ایثارگران حضور داشتند ، با تلاش های ایشان ، اقای قراخانی از دادگاه محترم خواست تا نسبت به احضار فوری آقای علی عطشانی اقدام فرماید.

لذا ادامه روند پیگیری این پرونده به جلسه بعدی موکول گردید.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما