اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برگزاري جلسه انجمن مستندسازان خانه سینما و ستاد برگزاری جشنواره فیلم پلیس


جلسه مشترک اعضای هیئت مدیره انجمن مستندسازان خانه سینما با مدیران ستاد برگزاری چهارمین جشنواره فیلم پلیس برگزار شد.

 

به گزارش آکادمی هنر به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره فیلم پلیس، در این جلسه که مهرداد زاهدیان، محبوبه هنریان ، علیرضا قاسم خان، علی سلطانی و سعید الهی حضور داشتند. پس از خیر مقدم و توضیحات اولیه «سعيد الهی» قائم مقام اجرایی جشنواره ، «علي سلطانی» دبیر چهارمین جشنواره فیلم پلیس به تشریح دیدگاه‌های فرهنگی نیروی انتظامی و ضرورت بهره گیری از ابزارهای هنری چون سینما در انتقال پیام های اجتماعی به مردم پرداخت.

وی در سخنانی با اشاره به تاثیر سینما در میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل نوپای کشور تاکید کرد: مناسبترین روش برای نهادینه سازی ارتباط دستگاه های دولتی با مخاطبان خود مستندسازی و بیان پیام ها به زبان تصویر است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل ناجا در پی سالهای گذشته با برگزاری جشنواره های فیلم همواره در جهت جلب مشارکت هنرمندان و افزایش تولیدات سینمایی با رویکرد اجتماعی برای رسیدن به امنیت پایدار در سطح جامعه گام برداشته است.

در این جلسه محبوبه هنریان ، مهرداد زاهدیان و علیرضا قاسم خان از اعضای هیئت مدیره انجمن مستندسازان نیز طی سخنانی ضمن استقبال از این گونه اقدامات فرهنگی ناجا برای هرگونه همکاری در جهت رونق کیفی و کمی جشنواره اعلام آمادگی کردند.

همچنین مقرر شد با امضای تفاهم نامه ای میان طرفین، علاوه بر رایزنی و جلب نظر مستندسازان سراسر کشور برای ارائه آثار خود با رویکرد اجتماعی به دبیرخانه جشنواره، برنامه‌ای به منظور برگزاری همایش تخصصی مستند و پیشگیری اجتماعی در روزهای برگزاری جشنواره ارائه شود.

چهارمین جشنواره فيلم پليس با دبيري «علي سلطاني» از 11 تا 14 تير ماه در تهران برگزار مي‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما