اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

واکنش علیرضا سجادپور به همکاری گلشیفته فراهانی با مرجان ستراپی

 گلشیفته فراهانی جوجه با آلو

عليرضا سجادپور مديركل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در واكنش به حضور گلشيفته فراهاني در فيلم جوجه با آلو به كارگرداني مرجان ساتراپي، گفت: حضور عوامل سينماي ايران در هر توليدي، بايد با اطلاع و مجوز وزارت ارشاد باشد و گرنه در آينده كاريشان در ايران تأثير منفي خواهد داشت.

 سجادپور درباره تأثير همكاري گلشيفته فراهاني در پروژه جديد سينمايي مرجان ساتراپي بر روند فعاليت‌هاي اين بازيگر در داخل كشور، گفت: من درباره شخص ايشان صحبتي ندارم و آقاي شمقدري پيش از اين پاسخ روشني در اين باره داده‌اند.

 

وي افزود: ولي در كليت امر، هر گونه حضور عوامل سينماي ايران در هر توليدي، اعم از مشترك و غير آن، بايد با اطلاع و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي باشد و گرنه در آينده كاريشان در ايران تأثير منفي خواهد داشت.

 

سجادپور تأكيد كرد: اين مسئله در آيين‌نامه توليدات مشترك نيز اعلام خواهد شد. اين آيين‌نامه ذيل دفترچه سياستگذاري سينما و بر حسب درخواست معاون امور سينمايي پيش از عيد نوروز آماده شد و در حال تصويب نهايي است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما