اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

وضعیت سیانور هم مبهم شد / تهیه کننده فیلم مسئولان سینمایی را تهدید به افشاگری کرد

فیلم سیانور

پس از خبر صدور پروانه نمایش فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی در رسانه‌ها، با گذشت چند روز سیدمحمود رضوی تهیه کننده این فیلم به دلیل آنچه خلف وعده در اکران این فیلم توصیف کرده، به انتقاد از حجت الله ایوبی پرداخته و مدیران سازمان سینمایی را به افشاگری تهدید کرده است.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از سینمامعیار، در حالی که خبر دریافت پروانه نمایش این فیلم در رسانه‌ها منتشر شده بود، سید محمود رضوی تهیه کننده «سیانور» ساعاتی پیش به خبرنگار رادیویی سینمامعیار گفت: «جلوی اکران این فیلم گرفته نشده؛ خلف وعده‌هایی وجود دارد. فیلم بدون هرگونه اصلاحاتی پروانه نمایش گرفته است؛ اما موضوع کلان تر است. ما فکر می‌کنیم مسئولین فرهنگی کشور باید به جزئیات فرهنگ کشور مسلط باشند اما ظاهرا این چنین نیست».

 

سیدمحمود رضوی که از تهیه کنندگان مهم صدا و سیما محسوب می‌شود در ادامه افزود: «بیشترین گله ما به فضای جشنواره تاکنون است. این فیلم هم در دوره جشنواره و هم بعد از آن کنار گذاشته شد.»

 

رضوی در پایان صحبت‌هایش مسئولان سازمان سینمایی را به افشاگری تهدید و برای اکران فیلم‌اش تاریخ تعیین کرد: «تا اواسط هفته آینده سکوت خواهم کرد و منتظرم وعده اکران این فیلم بعد از دهه اول محرم محقق شود. در غیر این صورت مجبور به گفتن حقایقی هستم که برای بسیاری شنیدنی است».

 

قصه «سیانور» در دهه ۵۰ می‌گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می‌شود. این فیلم به بخش هایی از زندگی مجید شریف واقفی می پردازد. در این فیلم بازیگرانی چون هانیه توسلی، مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، حامد کمیلی، آتیلا پسیانی و فرزین صابونی ایفای نقش می‌کنند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما