اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فروشنده رکورددار افتتاحیه تاریخ سینمای ایران شد

 

 

فروشنده فیلم تحسین شده اصغر فرهادی با اختلاف زیاد توانست رکورد عجیبی را در گیشه آخر هفته سینمای ایران رقم زند.

 

به گزارش بخش سینمایی اکادمی هنر، فروشنده برنده بهترین فیلمنامه و بازیگر مرد جشنواره فیلم کن 2016 که از چهارشنبه اکران شده است در آخر هفته بیش از 1 میلیارد و 200 میلیون تومان فروخت. در سینمای آمریکای شمالی این 3 روز نخست مهم‌ترین روزهای فروش به شمار می‌روند.

 

فروشنده که در چهارشنبه بیش از 250 میلیون تومان فروخت روز پنجشنبه در تهران 352 میلیون تومان و در روز جمعه رقم جالب 412 میلیون تومان را ثبت کرد. به این ترتیب فروش فیلم جدید اصغر فرهادی در تهران بعد از سه روز از مرز یک میلیارد تومان فراتر رفت.

 

این در حالی‌ست که «فروشنده» در تهران در 19 سالن و در سینماهای آزاد اکران شده است. اما هجوم تماشاگران و پر شدن سالن‌ها در کنار افزایش قیمت بلیت و تعداد زیاد سانس‌ها باعث شد با وجود تعداد اندک سالن‌ها، رکورد یک میلیارد تومان در سه روز برای این فیلم به دست بیاید.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما