اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فرهادی، دومُن و ریتی پان استادهای انیستیتو فیلم دوحه شدند

 

 

اصغر فرهادی، برونو دومُن کارگردان مولف فرانسوی و ریتی پان مستندساز خلاق کامبوجیایی به عنوان استادهای انستیتو فیلم دوحه انتخاب شدند.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از اسکرین دیلی، سومین دوره برگزاری قمره، که برای فیلمسازان فیلم اول و دوم و از سوی انستیتو فیلم دوحه برگزار می‌شود از سوم تا هشتم مارس ۲۰۱۷ در دوحه برگزار می‌شود.

 

فاطمه الرماحی رییس انستیتو فیلم دوحه با اعلام خوشامدگویی به این استادان گفت اسامی بقیه استادان به زودی اعلام می‌شود. به گفته مدیر هنری این برنامه، مراحل انتخاب این استادان پیچیده و دشوار است به ویژه در ماه مارس که همه مشغول آماده کردن کارهایشان برای جشنواره فیلم کن هستند.

 

قمره از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرده و پیش از این گائل گارسیا برنال بازیگر و کارگردان مکزیکی، کریستین مونگیو کارگردان رومانیایی، جیمز شیموس کارگردان و تهیه کننده آمریکایی، الکساندر سوکوروف روسی، دنیس تانوویچ کارگردان بوسنیایی و نائومی کاواسه فیلمساز ژاپنی از استادان دوره‌های پیشین آن بودند.

 

در این دوره‌ها مسترکلاس‌هایی با حضور چهره‌های جهانی برای  آماده سازی کارگردان‌های جوان با عرصه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما