اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

علم‌الهدي: 70 درصد فروش فيلم‌ها در پرديس‌ها و مجموعه‌هاي سينمايي است

 

  ميرحسين علم‌الهدي گفت: 70درصد فروش فيلم‌ها در سينماهاي تهران در پرديس‌ها و مجموعه‌هاي سينمايي است.

 

مدير پرديس سينمايي ملت  با بيان اين‌كه 40 درصد فروش فيلم‌ها در پرديس‌هاي سينمايي است، اظهار داشت: پرديس‌هايي كه توسط شهرداري تهران ساخته شده‌اند مانند «زندگي»، «تماشا»، «آزادي» و «ملت» فروش مناسبي داشته‌اند و در كنار مجموعه‌هاي سينمايي مانند «اريكه‌ ايرانيان»، «ايران»، «فرهنگ» و «ماندانا» 70 درصد فروش فيلم‌ها را در تهران شامل مي‌شوند.

وي با اشاره به علت استقبال بيشتر مردم از اين سالن‌ها توضيح داد: مخاطب با مراجعه به اين پرديس‌ها و مجموعه‌هاي سينمايي حق انتخاب دارد و تنها با يك فيلم مواجه نيست. هم‌چنين مخاطب با خدمات جانبي بيشتري مواجه است و مي‌تواند از بوفه، كتابفروشي، كافه‌گالري و كافي‌شاپ استفاده كند و مورد سوم فراگيري مكان‌هاي اين سالن‌ها است كه در مناطقي واقع شده‌اند كه مردم مي‌توانند به راحتي به آن دسترسي داشته باشند.

علم‌الهدي خاطرنشان كرد: سينماهاي تك‌سالنه به خاطر اين‌كه نمي‌توانند تنوع سلايق را پوشش دهند، روز‌به‌روز با افت فروش روبه‌رو هستند و اگر به سينماهاي اروپا و آمريكا هم نگاه كنيم مي‌بينيم در آنجا هم مجموعه‌هاي سينمايي مخاطب بيشتري دارند. به طور مثال در اروپا سال گذشته 80 تا 85 درصد مردم به مجموعه‌هاي بالاي هشت سالن مراجعه كرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما