اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شمقدری: برگزاری مراسم فرش قرمز با رعایت موازین جامعه مشکلی ندارد


معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: فيلم‌هاي مبتذل كم‌تر شده است. ده سال است اين فيلم‌ها بيرون مي‌آيد، حالا سينما مبتذل شده‌است؟ اتفاقا الان اين نوع فيلم‌ها كمتر شده است.

وي در مورد وضعيت فيلم «سنتوري» و دلايل عدم نمايش آن و محدوديت نمايش «آتشكار» و «صد سال به اين سال‌ها» نيز تصريح كرد: الان نزديك به 80 فيلم داريم كه پشت اكران هستند و ظرفيت اكران ما محدود است. بنابراين ضرورتي نداشت ظرفيت اكران را براي فيلمي كه همه آن را ديده‌اند، اشغال كنيم. «آتشكار» و «صد سال به اين سال‌ها» هم در نوبت هستند و به احتمال زياد اين دو فيلم محدوديت اكران مي‌گيرند اما به سيستم اكران و شوراي صنفي نمايش بر مي‌گردد.

شمقدري درباره نمايش مسابقات ليگ ايران در سينماها بيان داشت: ما در مورد جام جهاني صحبت كرديم كه تجربه موفقي هم بود. در مورد نمايش ليگ ايران خيلي مخالف نيستيم مگر اينكه مورد خاصي باشد. مثلا ديدار دو تيم شهرستاني رقيب براي سالن سينما مناسب نيست. اما در مورد تيم محبوب يك شهر كه احساس مي‌شود ظرفيت استاديوم براي آن مناسب نيست به شرطي كه به اكران فيلم‌ها صدمه نزند مشكلي ندارد.

وي درباره‌ي برگزاري مراسم فرش قرمز نيز گفت: با رعايت موازين جامعه اين مسئله مشكلي ندارد.

شمقدري همچنين در مورد بحث‌هايي كه درباره انتقال جشنواره فيلم كودك به كرمان مطرح شده بود بيان داشت: اين جنجالي بود كه در همدان اتفاق افتاد و ما سكوت كرديم. حالا قضيه حل شده‌است.

وي درباره صحبت‌هايي كه مبني بر انجام برخي ملاحظات در ماندن جشنواره در همدان شده گفت: ملاحظه‌اي در كار نبوده. همدان به عنوان ميزبان جشنواره مشخص شده بود و قرارداد سه ساله بسته شده بود كه نياز به تمديد داشت. مسائلي پيش آمد و وقتي كار مي‌كنيم اختلاف نظراتي پيش مي‌آيد و نشان دهنده فعاليت‌ و كارهاست.

شمقدري درباره تاخير در كارهاي جشنواره نيز بيان داشت: دير نشده ‌است. البته در ايام آتي فشار كار بر روي همكاران خواهد آمد. با اين حال ستاد تهران همه كارها را انجام مي‌دهد و خصوصا سهم فيلم‌هاي ايراني بيشتر شده و همچنين آثار خارجي قابل توجه است. ولي در استان وقفه‌اي بود! اين مشكلات حل شده‌است و امور به درستي انجام مي‌شود.

وي درباره اهميت جشنواره كودك گفت: ما چهار جشنواره مهم داريم كه يكي از آنها جشنواره فيلم كودك است و بحث‌هاي زيادي در مورد آن انجام مي‌شود.

شمقدري در پايان گفت: انشاالله جشنواره كودك سال‌هاي آينده هم در همدان مي‌ماند.

 

منبع: ایسنا

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما