اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

همایون غنی زاده جایزه بهترین فیلم اول را پس فرستاد

 همایون غنی زاده مسخره باز


سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به فیلم مسخره باز اهدا شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، دقایقی پیش فیلم مسخره باز به کارگردانی همایون غنی زاده بهترین فیلم اول جشنواره فیلم فجر شد که غنی زاده از دریافت آن خود را معذور خواند.


در این مراسم که یک تبعه افغانستانی به جای او شرکت کرده بود به روی سن رفت و پس از تشکر از دوستی‌ها میان مردم ایران و افغانستان صحبت کرد. او در ادامه اضافه کرد که همایون غنی زاده از دریافت این جایزه معذور است.


غنی زاده در یادداشتی نسبت به حرکت خود آورده است: «کارگردان موفق برگزیده باید موفق شده باشدکه نگاه نو و جدیدی را در جشنواره تزریق کرده باشد. حال آن‌که آن‌چه می‌بینیم حکایت از عدم موفقیت اینجانب، کارگردان «مسخره‌باز» در تزریق نگاه نو به جشنواره است.


لذا ضمن خرسندی و قدردانی از ایجاد فرصت حضورم در جشنواره امسال، اینجانب همایون غنی‌زاده از پذیرفتن این جایزه، یعنی نگاه نو معذورم.
امید که در دوره‌های دیگر، کارگردان مقبول‌تری برای این جشنواره باشم.»

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما