اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تندیس ویژه سیف الله داد به مهندس پیروزفر اهدا خواهد شد


به گزارش آکادمی هنر تندیس ویژه سیف اله داد بخاطر نوآوری، ابداع و تلاش در جهت خودکفایی تولیدات تجهیزات نوری و حرکتی و قطعات یدکی دوربین‎های فیلمبرداری به مهندس محمدرضا پیروزفر مدیر عامل شرکت پیروز اهداء می‎شود.

روابط عمومی جشن سینمای ایران با اعلام این خبر افزود، مهندس محمدرضا پیروزفر متولد تیرماه 1329 از بخش میمه شهرستان اصفهان است که در سال 1348 با کسب رتبه 12 کنکور سراسری وارد دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندس ماشین سازی شد.

عمده فعالیت‎های وی پس از فراغت از تحصیل، اشتغال در زمینه راه اندازی خطوط تولید و ساخت ماشین آلات و قالب‎های صنعتی بود که در این زمینه ساخت راه اندازی بیش از ده خط تولید را تجربه کرده است .

 

مهندس پیروزفر با عنایت به توان بالا و موفقیت‎هایش در ساخت ماشین آلات مختلف، از سال 1369 به پیشنهاد مهندس مسچی وارد عرصه سینما شد و با طراحی و ساخت بیش از 12 گونه تجهیزات نوری، حرکتی مورد نیاز سینما از جمله تراولینگ، مینی کرین، پروژکتورهای نوری، انواع سه پایه و تولید برخی قطعات یدکی دوربین‎های فیلمبرداری حرکت جدیدی را در بخش تولید تجهیزات سینمای ایران پایه گذاری کرد .

هم اکنون بسیاری از تجهیزات تولیدی ساخته شده توسط شرکت پیروز، علاوه بر آنکه قابل رقابت با مشابه خارجی خود هست، حسب سفارش به کشورهای آسیایی نیز
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما