اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ناگفته‌هاي مشايي از ديدارش با سينمايي‌ها و «هداگابلر»

 

به گزارش آکادمی هنر اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره دليل ديدارش با تعدادي از سينماگران كه اعضاي خانه سينما در آن حضور داشتند به خبرنگار ایسنا  گفت: اين ديدار در رابطه با خانه سينما نبود، ولي تعدادي از اعضاي خانه سينما نيز در اين ديدار حضور داشتند. اين ديدار در راستاي ايجاد يك بنياد سينمايي ، فرهنگي بود كه بخش خصوصي درصدد راه‌اندازي آن است و از ما نيز خواستند كه در مراسم تببين اين بنياد حضور پيدا كنيم .

رييس دفتر رييس جمهور با بيان اين‌كه اين مراسم در خانه سينما برگزار شد، افزود: خيلي هم بهتر بود كه در خانه سينما برگزارشد و ما در آنجا حضور پيدا كرديم در آن جلسه دوستاني هم از اعضاي هيات مديره خانه سينما هم بودند و آنها نيز مطالبي را گفتند و در واقع يك گفت‌وگويي با هم داشتيم ، ولي موضوع خانه سينما نبود.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه آقاي رحيمي معاون اول رييس‌جمهور قول داده‌ بودند كه كارگروه كتاب تشكيل شود، آيا شما در جريان اين موضوع هستيد ،گفت: من در جريان اين موضوع نيستم .پيگيري مي‌كنم، ولي اكنون در جريان نيستم.

رييس كميسيون فرهنگي دولت در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا شما در جريان اتفاقاتي كه در ارتباط با تئاتر هدا گابلر رخ داده هستيد؟ گفت: در جريان اين اتفاق نيستم و به من كسي چيزي نگفته.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر توجه دولت به امر كتاب نيز گفت: اكنون در كارگروه فرهنگ و هنر كه در استان‌ها تشكيل مي‌شود بخش قابل توجهي از مسائلي كه در اين كارگروه مطرح مي‌شود در مورد كتاب است .

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا دولت نمي‌خواهد تسهيلاتي را به امر كتاب ارائه دهد گفت: اين درست است بايد توجه بيشتري صورت بگيرد و اكنون اين كار شروع شده و هرچه كتابفروشي‌ها توسعه پيدا كند بازار كتاب رونق مي‌گيرد.


 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما