اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

استیو مک کوئین روایت گر 12 سال بردگی می‌شود

۱۲ سال بردگی  استیو مک کوئین فیلم‌ساز سیاه‌پوست و انگلیسی تبار سینما (که او را با بازیگر کلاسیک سینما به همین نام نباید اشتباه گرفت)، فیلم ۱۲ سال بردگی  Years of Slavery  12 را بر اساس قصه کتاب سولومون نورتاپ کارگردانی کرده است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، براد پیت از بازی در درام اجتماعی و ضد تبعیض نژادی ۱۲ سال بردگی فارغ شد. این فیلم حدود دو ماه قبل در شهر نیویورک جلوی دوربین رفت و چند روز قبل به پایان کار رسید.

فیلم‌نامه اقتباسی12 سال بردگی را جان ریدلی مبنای قصه کتاب تحسین شده و پرخواننده سولومون نورتاپ به همین نام نوشته است.
 قصه فیلم در دوران قبل از جنگ داخلی آمریکا اتفاق می‌افتد و اختصاص به دورانی دارد که برده داری و فروش رنگین پوستان در این کشور آزاد و قانونی بود.


مایکل فاسبیندر (بازیگر مورد علاقه استیو مک کوئین)، مایکل کنت، بندیکت کامبرباخ و پل گاماتی هم در 12 سال بردگی بازی دارند.
دو شرکت فیلم‌سازی رجنسی فیلمز و پلان بی اینترتینمنت (متعلق به براد یت) تهیه‌کنندگان اصلی این درام ضد نژاد پرستی و اجتماعی هستند.
قصه فیلم درباره سولومون نورتاپ یک مرد جوان سیاه پوست آزاد است که در حومه شهر نیویورک زندگی می‌کند. بزودی او به عنوان یک برده فروخته می‌شود و تماشاگران با دوازده سال زندگی سخت او آشنا می‌شوند.

چیوتل اجیفور در12سال بردگی در نقش این برده بازی می‌کند. سازندگان فیلم هنوز توضیح زیادی درباره نقش براد پیت در این فیلم نداده‌اند.


12 سال بردگی قرار است در سال جاری میلادی به روی پرده سینماها برود و سازندگانش بیشتر از موفقیت مالی آن در جدول گیشه نمایش سینما ، به دنبال مطرح شدن آن در مراسم اهدای جوایز سینمایی (و از جمله مراسم اسکار) هستند.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما