اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

افتتاح موزه‌ی وودی آلن در بارسلونای اسپانیا

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از Vanguardia، قرار است تا به زودی موزه‌ای در شهر بارسلونا به زندگی هنری و آثار فیلمساز فقید نیویورکی؛ وودی آلن اختصاص داده شود. 

 

Mediapro نام شرکتی تبلیغاتی است که ایده‌ی اختصاص موزه‌ای به آثار وودی آلن را مطرح ساخته است. این شرکت البته یکی از سرمایه‌گذاران عمده‌ی سه فیلم اخیر وودی آلن در اروپا نیز محسوب می‌گردد. گفتنی است که خوآم رورز مدیر این شرکت یکی از دوستان نزدیک وودی آلن در زندگی شخصی‌اش است. رورز در مصاحبه‌اش با Vanguardia گفته است که گمان نمی‌کرده که طرح این ایده با چنین استقبال گسترده‌ای از سوی طرفداران وودی آلن در اسپانیا مواجه شود. 

 

اما اولین حضور وودی آلن در اسپانیا مربوط است به سال 2002 و زمانی که او برای دریافت جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری از جشنواره ی معتبر آستوریاس وارد این کشور شد. سفری که بعدها وودی آلن آن را سفری دلچسب و خاطره‌انگیز قلمداد کرد. دومین حضور وودی آلن نیز مربوط است به زمان ساخت فیلم «ویکی کریستیانای بارسلونا» در اسپانیا. فیلمی که علاوه بر اسکارلت حوهانسون زوج بازیگر مطرح و مجبوب این روزهای سینمای اسپانیا یعنی خاویر باردم و پنه لوپه کروز را نیز در لیست بازیگران اصلی‌اش داشت. 

 

طبق شنیده ها این موزه به زودی فعالیت خود را در شهر بارسلونا با نمایش سه فیلم از میان بهترین‌های وودی آلن آغاز خواهد کرد. «آنی هال»، «منهتن» و «هانا و خواهرانش» سه فیلم انتخاب شده از میان آثار وودی آلن هستند که قرار است به مدت یک ماه به صورت متناوب برای بازدیدکنندگان موزه نمایش داده شوند. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما