اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کمپانی دیزنی انیمیشن «شب بر فراز کوه‌سنگی» را فیلم می‌کند

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی شرکت دیزنی تصمیم به ساخت فیلمی براساس انیمیشن «شب بر فراز کوه‌سنگی» آخرین اثر از مجموعه انیمیشنهای «فانتزیا» متعلق به دهه 1940 میلادی گرفته است. قرار است «مات سازاما» و «برک شارپلس» فیلمنامه‌نویسان این اثر باشند.
 
موسیقی این انیمیشن اثر «مودست موسورگسکی»، آهنگساز مشهور روسی در سال 1867 میلادی است. این انیمیشن که در زمان پخش خود، بسیار موفق و پرفروش بوده، جدیدترین لایواکشن کمپانی دیزنی خواهد بود. کمپانی دیزنی تاکنون توانسته با ساخت آثاری از قبیل «آلیس در سرزمین عجایب» و «سیندرلا» در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گیرد.
 
نسخه‌های لایواکشن برخی انیمیشنهای محبوب از جمله «زشت و زیبا» با بازی «اما واتسون»، «کتاب جنگل» به کارگردانی «جان فورد»، «مولان»، «وینی پو» و «تینکوبل» درحال ساخت هستند.
 
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما