اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هالیوود یک فیلم بیوگرافی از زندگانی آنجلا دیویس؛ فعال حقوق بشر می‌سازد

 

آنجلا دیویس

 

تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های Fruitvale Station و Dope اعلام کرده است که در حال آماده‌سازی برای تولید فیلمی در مورد کاراکتر آنجلا دیویس؛ فعال حقوق بشر مشهور آمریکایی است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، فیلم بیوگرافی انجلا دیویس در دست تولید است. شرکت کدبلک که زیرمجموعه ی لاینزگیت است می‌خواهد تصاویر مثبت سیاه‌پوستان آمریکا را به تصویر بکشد و بدین منظور حقوق کتاب انجلا دیویس: یک اتوبیوگرافی را خریده است که در سال 1974 منتشر شد.

 


به گفته ی ورایتی، پروژه مزبور که هنوز نامی ندارد توسط نینا یانگ بونجیووی تولید می‌شود که قبلا فیلم‌های مواد مخدر و ... ساخته است. دیویس خود یکی از تهیه کنندگان فیلم است و برادرزاده‌اش الیسا، برنده جایزه پولیتزر، فیلمنامه را نوشته است.

 


دیویس از رهبران حزب کمونیست ایالات متحده در دهه 60 بود. در 1969، او به دلیل عقاید سیاسی‌اش از شغل تدریس فلسفه در دانشگاه کالیفرنیا کنار گذاشته شد. دیویس همچنین در 1970 به قتل، آدم‌ربایی متهم شد که البته از تمام این اتهامات تبرئه شد. او بعدا به دانشگاه برگشت و کتابی راجع به فمینیسم و نژاد نوشت.

 


فیلم یکی از پروژه هایی است که هدف از آنها جبران فقدان فیلم بیوگرافیکال در باب  زنان است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما