اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جکی چان اسکار افتخاری گرفت

 

 

جکی چان٬ بازیگر فیلم های حادثه‌ای پس از پنج دهه بازیگری در سینما و بازی در بیش از ۲۰۰ فیلم به خاطر یک عمر دستاورد هنری اسکار افتخاری گرفت.


این بازیگر ۶۲ ساله که برای نقش آفرینی در فیلم‌های هنرهای رزمی مشهور است٬ بازی در مقابل دوربین سینما را از ۸ سالگی آغاز کرد. 
چان از سال ۱۹۸۰ در هالیوود نیز مشغول فیلمسازی شد. او دریافت این جایزه را مانند رویا دانست و خطاب به تماشاگران فیلم‌هایش گفت: "به خاطر شماست که به بازیگری ادامه می‌دهم٬ از پنجره بیرون می‌پرم٬ مشت و لگد می‌زنم و استخوان‌هایم را می‌شکنم."

 

جکی چان در صحنه‌های حادثه‌ای فیلم‌هایش از بدلکار استفاده نمی‌کند و خودش همه را انجام می‌دهد که گاهی به مصدومیتش نیز منجر می‌شود. در مراسم شنبه شب (۱۲ نوامبر) همچنین سه نفر دیگر اسکار افتخاری گرفتند٬ از جمله ان وی کوتس٬ تدوینگر ۹۰ ساله بریتانیایی که بیش از نیم قرن پیش برای فیلم «لورنس عربستان» اسکار بهترین تدوین را گرفته بود.

 

خانم کوتس چهار بار دیگر برای این جایزه نامزد شد که آخرین بار در سال ۱۹۹۹ برای فیلم «خارج از دید» بود. امسال همچنین لین استالمستر٬ بازیگردان سینمای هالیوود و فردریک وایزمن٬ مستندساز آمریکایی نیز اسکار افتخاری گرفتند.

 

در مراسم شنبه شب که در لس‌آنجلس برگزار شد٬ تعدادی از ستارگان هالیوود همچون نیکول کیدمن٬ تام هنکس٬ ریچارد گی‌یر٬ ایمی آدامز٬ آرنولد شوارتزنگر و هلن میرن حضور داشتند. جوایز افتخاری اسکار از سال ۲۰۰۹ در مراسمی جداگانه که چند ماه پیش از مراسم اصلی برگزار می‌شود٬ به دست‌اندرکاران منتخب آکادمی اهدا می‌شود.

 

پیشتر این جوایز در شب اهدای جوایز اصلی به برگزیدگان داده می‌شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما