اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جان کارپنتر می‌گوید که هالیوود دیگر جایی برای امثال او ندارد!

 

 

خالق نسخه‌ی کلاسیک «هالووین» (۱۹۷۸)در جریان سخنرانی‌اش برای دانشجویان آکادمی فیلم نیویورک گفت که نظر چندان مساعدی درباره اقتباس راب زامبی و اصلاً خود او ندارد.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از ورایتی کارپنتر در بخشی از سخنرانی‌اش درباره فیلم راب زامبی چنین گفت: «صادقانه اعتراف می‌کنم که این اتفاق بی‌تردید روی نظرم درباره فیلم تأثیرگذار بوده است. فکر می‌کنم او ابهت و رازگونگی داستان را به‌واسطه‌ی توضیح‌های بیش از حدش درباره شخصیت مایکل مایرز از بین برده است. البته اهمیتی به این موضوع نمی‌دهم. این شخصیت در واقع قرار بوده حکم نیروی طبیعت را داشته باشد؛ و اصلاً قرار بوده تقریباً فراطبیعی باشد. او خیلی بزرگ است و اصلاً معمولی نبود.»

 

کارپنتر همچنین درباره‌ی کم‌کاری‌اش در سینمای هالیوود گفت: «خیلی رنجیده شدم و تنفر شدیدم را ابراز کردم… من سابقاً تنها کسی بودم که در زمینه‌ی فیلم‌های زامبی‌محور کار می‌کرد. متأسفانه براد پیت و مجموعه‌ِی تلویزیونی «مردگان متحرک» این گونه‌ی سینمایی را هالیوودیزه کردند. من آماده بودم تا فیلم دیگری را با دوسه میلیون بودجه بسازم اما دیگر کسی روی فیلم‌های زامبی‌محور سرمایه‌گذاری نمی‌کند. هالیوود فقط وقتی به این مردگان علاقه‌مند می‌شود که پتانسیل بلاک‌باسترسازی وجود داشته باشد مثل «جنگ جهانی زد» که ۵۴۰ میلیون دلار در گیشه فروخت. آن‌ها جایی برای «…مردگانِ» من ندارند!»

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما