اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هالیوود دنباله‌ی فیلم درخشش، شاهکار استنلی کوبریک را می‌سازد

 

 

مایک فلاناگان بر اساس رمانی از استفن کینگ تصمیم گرفته دنباله ای برای فیلم ترسناک و موفق درخشش(Shining) ساخته استنلی کوبریک شهیر، بسازد. این فیلم اقتباسی از رمان دکتر اسلیپ به قلماستفن کینگ می باشد که ادامه رمان پرفروش «درخشش» در سال 1980است.

 
در سال ۱۹۸۰ استنلی کوبریک کارگردان نامدار آمریکایی فیلم درخشش را با اقتباس از رمانی با همین نام ساخت و موفقیت های فراوانی کسب کرد. جک نیکلسون، با بازی استادانه خود در فیلم درخشش، یکی از ماندگارترین کاراکترهای تاریخ سینما را در این فیلم خلق کرده است. اما خبر خوب برای فیلم بازان این که قسمت دوم فیلم ترسناک و دلهره آور درخشش، پس از ۳۸ سال به سینما خواهد آمد.

 

رمان دکتر اسلیپ به قلم استفن کینگ، یکی از پرفروش ترین رمان های سال ۲۰۱۳ بود. داستان این رمان درباره همان کودکی است که در فیلم درخشش نیروهای فراطبیعی داشت و می توانست ارواح را ببیند(دنی).  دنی در این فیلم بزرگ شده اما هنوز گذشته هولناک خود و پدر قاتلش را از یاد نبرده است.

 

استفن کینگ نویسنده بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای ترسناک و تخیلی است. کارگردانان بزرگ سینمای جهان با اقتباس از رمان‌ های کینگ فیلم‌ های زیادی ساخته ‌اند که از آن جمله می ‌توان به مسیر سبز، رستگاری در شائوشنک و مه، هر سه به کارگردانی فرانک دارابونت، و میزری به کارگردانی راب راینر اشاره کرد.

 

مایک فلاناگان در مقام کارگردان ادامه فیلم درخشش با نام دکتر اسلیپ انتخاب شده است. نگارش فیلم نامه دکتر اسلیپ را آکیوا گلدزمن فیلم نامه نویس فیلم «ذهن زیبا» بر عهده دارد. او برای نگارش فیلم نامه این فیلم اسکار گرفته بود. استفن کینگ نویسنده رمان، تهیه ‌کنندگی دکتر اسلیپ را همراه با کمپانی برادران وارنر، عهده دار خواهد بود. کمپانی برادران وارنر با اقتباس از رمان ترسناک آن(It) به قلم استفن کینگ توانست در سال ۲۰۱۷ به سود خوبی دست یابد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما