اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اسطوره دنیای کامیک بر اثر عارضه قلبی فوت شد

استن لی



استن لی خالق مهمترین ابرقهرمانانی که می‌شناسید، دوست‌شان دارید یا با آن‌ها خاطره دارید ساعتی پیش بر اثر عارضه قلبی ناشی از بیماری در بیمارستان فوت شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از تی‌ام‌زی، دختر استن لی اعلام کرد پدرش صبح دوشنبه با گرفتگی قلب مواجه می‌شود و پس از اینکه آمبولانس او را از خانه به بیمارستان می‌برد در ۹۵ سالگی فوت می‌کند.



استن لی ملقب به آر آی پی، که در اغلب فیلم‌های اقتباسی از کامیک‌هایش در مقابل دوربین به سان مولف گونه چاپلین یا هیچکاک در چند ثانیه‌ای حاضر می‌شد چندی بود از ذات الریه رنج می‌برد. او چندی پیش ویدئویی از خود ضبط کرد و در آن درباره وضعیت جسمی خود را توضیح داد که توسط سایت TMZ هم منتشر شده بود:



«من اخیرا خیلی با شما در ارتباط نبودم؛ آن هم به این دلیل است که به‌تازگی دچار عارضه ذات‌الریه شدم و مشغول مبارزه و از بین بردن آن بودم. حال به نظر می‌رسد که وضعیت من خیلی بهتر از قبل شده است. با این حال، دوست دارم که در این لحظه همه شما بدانید که من به فکر شما هستم. بله درست است، من همیشه به فکر طرفداران هستم. همچنین امیدوارم که حال همه شما خوب باشد».



استن لی که در دهه ۱۹۳۰ به مارول پیوست شخصیت افسانه‌ای کاپیتان آمریکا را دگرگون کرد و او از سپر سه گوش ثابت کاپیتان یک سپر بی‌نظیر پرتاب شونده ساخت تا یکی از محبوب ترین شخصیت‌ها ایجاد شود. مردی که در جنگ جهانی نیز شرکت کرد و شاید دیدن تصاویر واقعی جنگ به زایش این همه تصویر او کمک بیشتری نیز کرده است. مادر استن او را مارک تواین و ادگار آلن پو در کودکی صدا میزده و شاید همین به نظر خود لی سبب شکل گیری چنین شخصیت بی‌بدیلی در این هنر شده است. نکته جالب در مورد او ثبات در کار و زندگی است بیش از شش دهه با یک همسر زیست و در مارول کار کرد.



آکادمی هنر به تمام دوستداران این شخصیت تکرار ناشدنی تاریخ سینما تسلیت می‌گوید. هر بار که از شخصیت‌های او اقتباس شه یا کودکی بلوزی از آن‌ها به تن کند او زنده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما