اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

باز هم تیم برتون از منتقدان نمره قبولی نگرفت؛ دامبو فیلم ضعیف دیگر قرن بیست و یکی

نقد فیلم دامبو 2019

 

دامبو تازه‌ترین ساخته تیم برتون همچون فیلم قبلی‌اش با برخورد بدی از سوی منتقدان روبه‌رو شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، دامبو تنها 55 درصد نظر مثبت منتقدان را از روتن تومیتوز تا به امروز کسب کرده و سایت متاکریتیک نیز امتیاز میانگین 54 را به آن داده است. مخاطبان نیز تا به حال برخورد خوبی پس از نظر منتقدان نداشته‌اند. کالین فارل، مایکل کیتون، دنی دویتو، ایوا گرین و الن آرکین صداپیشگان اصلی این فیلم هستند. ارن کروگر از «ترنسفورمرز» و «روح در پوسته» فیلمنامه این فیلم را نوشته است.



پیتر بردشاو یکی از مشهورترین منتقدانی است که پایین‌ترین امتیاز (20 از 100) را به دامبو داده و در مورد آن نوشته «این فیلم دردناک و داستان به طور ناکارآمدی پیچیده است»



دیوید الریچ از ایندی وایر که به فیلم امتیاز (50 از 100) داده است آورده باز هم یک فیلم ضعیف دیگر در قرن حاضر از تیم برتون که نمایش کم عمق عامه پسندی است که بر فریبندگی سطحی خود تکیه می‌کند.



رابی کالینز از تلگراف و اوون گیلبرمن از ورایتی دیگر منتقدانی بودند که به فیلم زیر 50 امتیاز دادند، اما دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر که به فیلم 60 امتیاز داده معتقد است بازسازی یک فیلم محبوب دوران کودکی همه کاری بسیار ریسکی است و گفت این فیلم تیم برتون «به طور آزاردهنده‌ای نابرابر» است و «فیلمنامه‌ای پراکنده» و شخصیت‌هایی ضعیف دارد که نمی‌توانند خیلی توجه بیننده را جلب کنند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما