اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مشکل عجیب پارامونت با پخش کننده فیلمش در روسیه در مورد ممیزی فیلم التون جان

فیلم راکت من



حذف صحنه‌هایی از فیلم راکت‌من Rocketman از محصولات پارامونت پیکچرز در سینماهای روسیه صدای کارگردان و کمپانی پارامونت را درآورد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، فیلم «راکت‌من» که به زندگی التون جان خواننده همجنس‌گرای انگلیسی می‌پردازد در سینماهای روسیه با ممیزی روبه‌رو شده است. بر همین اساس پارامونت و کارگردان فیلم در مصاحبه‌های خود انتقاد شدیدی از پخش کننده روسی کرده اند.



نکته جالب توجه اینجاست که طبق قوانین کشور روسیه منع نشان دادن تصاویر و تبلیغ همجنس‌گرایانه وجود دارد. تمامی کشورهای اسلامی از جمله امارات، ترکیه و مالزی نیز صحنه‌های جنسی فیلم‌ها را در اکران ممیزی می‌کنند و باید دید چطور تولیدکنندگان فیلم از پخش کننده با توجه به قوانین کشورشان انتقاد دارند.



تولید کنندگان از جمله کارگردان و التون جان در بیانیه‌اشان آورده‌اند: «ما به هیچ وجه سانسور فیلم را از سوی روسیه نمی‌پذیریم و این مورد را تازه امروز پس از چندین روز که از اکران آن در روسیه می‌گذرد متوجه شدیم. کمپانی پارامونت با شجاعت و جسارت ما را در ساخت این فیلم خاص که در مورد زندگی غیرمعمول «التون جان» است آزاد گذاشت و هرآنچه که از زندگی واقعی او و روابط همجنس‌گرایانه‌اش وجود داشت را در فیلم به تصویر کشیدیم. توزیع کننده محلی فیلم در روسیه، به دلخواه خود هرآنچه از صحنه‌هایی را که نپسندیده از فیلم حذف کرده و بدین شکل مخاطب را از دیدن آن صحنه‌ها محروم ساخته است. فیلمی که در آن، بی‌رحمی‌های دنیا در واکنش به عشق دو نفر (دو همجنس‌گرای مرد) را به تصویر کشیده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما