اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تسویه حساب ترامپ با هالیوود؛ ترامپ هالیوود را ضد آمریکا و نژاد پرست خواند؛ اکران شکار به تعویق افتاد

دونالد ترامپ

 

بازیگران و اغلب فیلم‌های سینما در چند سال اخیر به هر وسیله‌ای از دانلد ترامپ انتقاد کردند و حال نوبت به تسویه حساب ترامپ رسیده است.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، ترامپ به دنبال تیراندازی در دو شهر و کشته شدن چند ده نفر، فرصتی برای حمله به هالیوود دید و لبه انتقادش را به سوی هالیوود گرفته و گفته بود هالیوود برای این کشور زیان‌بار است. شبکه فاکس نیوز و دیگر رسانه‌های نزدیک به محافظه کاران نیز به این فیلم انتقاد کرده‌اند.

 

صبح روز جمعه ترامپ در مقابل کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت کرد و صنعت سینمای آمریکا را نژادپرست خواند و گفت: وقتی درباره نژادپرست حرف می‌زنیم، هالیوود نژادپرست است. آنها با این فیلم‌هایی که می‌سازند برای کشور ما خیلی خطرناک‌ هستند. کاری که هالیوود می‌کند، برای کشور ما بسیار زیان‌بار است.

 

این در حالی است که ترامپ اصطلاح نژادپرستی را برای حمله به سفیدپوستان به کار می‌برد و چند بار چهره‌های هنری سیاهپوست مانند اسپایک لی و تاویس اسمایلی را به نژادپرستی متهم کرده بود.

 

دو حادثه تیراندازی اخیر ترامپ را به شدت در فشار قرار داده به ویژه این که مهاجمی که در ال پاسو به مردم آتش گشود، در بیانیه‌ای تهاجم لاتین تبارها به تگزاس را عامل این حمله خوانده بود.

این حوادث سبب جلوگیری پخش تیزرهای فیلم «شکار» ساخته کریگ زابل شد و حتی کمپانی برنامه اکران فیلم «شکار» را که قرار بود ۲۷ سپتامبر راهی سینماها شود، لغو کرد.

داستان «شکار» درباره گروهی است که در یک جنگل بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند طعمه شکار به منظور ورزش برای گروهی از ثروتمندان شده‌اند. در واقع فیلم تصویرگر شکار مردم سفیدپوست از طبقه کارگر به دست عده‌ای لیبرال پولدار به عنوان تفریح است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما