اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ساخت فیلم جدید آکی کوریسماکی با حمایت بنیاد فیلم فنلاند به زودی کلید خواهد خورد

 

 

آکی کوریسماکی؛ فیلمساز تحسین شده و نامزد نخل طلای کن در حال ساخت جدیدترین فیلم خود با عنوان ابتدایی «طرفِ دیگرِ امید» است.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت سینمای اروپا آکی کوریسماکی که آخرین ساخته اش؛ «لوهاور» در سال 2011 در بخش رقابتی جشنواره کن حضور داشت، در حال حاضر در حال ساخت فیلمی با عنوان ابتدایی «طرفِ دیگرِ امید» است. تهیه کننده ی فیلم جدید کوریسماکی بنیاد فیلم فنلاند است. فیلم جدید این کارگردان مشهور سینمای هنری جهان تماماً در کشور زادگاه این کارگردان فیلمبرداری خواهد شد.

 

به نقل از وبسایت سینمای اروپا بودجه ی اولیه ی تولید این فیلم تنها 750 هزار دلار برآورد شده است. که در حتی در مقایسه با بودجه های ساخت فیلم های مستقل در آمریکا نیز رقم بسیار ناچیزی محسوب می گردد. 

 

کوریسماکی که در آخرین حضورش در یک فستیوال الف جهانی توانسته جایزه ی بین المللی منتقدان با عنوان فیپرشی را ببرد، قرار است که تا فیلم جدیدش را سال آینده در جشنواره ی فیلم برلین رونمایی و اکران کند. گفتنی است که بنیاد فیلم فنلاند اعلام کرده است که به دلیل تاخیر در مراحل ساخت و تولید فیلم ناچار شده است که تا از بین جشنواره های الف جهانی، برلیناله را انتخاب کند. هر چند که به نظر می سرد حضور در فستیوال های الف جهانی برای رونمایی از فیلم چندان نمی تواند دغدغه ی شخص کوریسماکی باشد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما