اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«کوه» فیلم جدید امیر نادری محصول مشترک آمریکا، فرانسه و ایتالیا

 

کوه

 

امیر نادری فیلمساز مطرح ایرانی امسال در جشنواره‌ی ونیز تجلیل خواهد شد. اما این تنها خبر پیرامون او در روزهای اخیر نیست.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنربه تازگی وبسایت معتبر سینمای اروپا مطلبی را در مورد آخرین فیلم او؛ کوه که در بخش خارج از مسابقه‌ی امسال جشنواره نیز شرکت دارد، تهیه و منتشر کرده است. در این مطلب به تهیه‌کنندگان جهانی فیلم اشاره شده و اینکه این فیلم محصول مشترک سه کشور آمریکا، ایتالیا و فرانسه است و هیچ ارتباطی با کشور فیلمساز ندارد. این مطلب همچنین درباره‌ی خروج نادری از کشور ایران به قصد تبدیل شدن به یک فیلمساز جهانی را نیز سخن گفته است. 

 

در هر صورت کوه؛ فیلم جدید نادری داستان مردی است که همه تلاشش را می‌کند تا خورشید را به دهکده تاریکش بیاورد. این فیلم در بخش حمایت از فیلم‌های در دست ساخت ونیز ۲۰۱۴ انتخاب شد.

 

آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز گفت: امیر نادری از چهره‌های اساسی تولد سینمای جدید ایران در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ است و شماری از شاهکارهای تاریخ سینما را خلق کرده است.

 

وی افزود: اما او حتی پس از مهاجرت به نیویورک در سال ۱۹۸۸ سرسختانه به مسیر خود ادامه داد تا نوع خاصی از سینما را که بر جستجو و تحقیق و تجربه تمرکز دارد ادامه دهد.

 

باربرا افزود: نیم ساعت آخر فیلم «کوه» او نوعی سنتز از کل اثر اوست که خیلی بزرگ‌تر از استعاره زندگی و به عنوان تلاشی برای بقا با وجود تقسیم خطوط، ارعاب و توهینی که گاهی می‌تواند زندگی انسان را بسیار سخت و دردناک کند، دیده می‌شود.

 

وی گفت جایزه Jaeger-LeCoultre روشی شایسته برای ادای احترام به این فیلمساز و اصالت و عظمت کار اوست که خارج از سروصدا، با استغداد و شور کارگردانی خود و سخاوت مردی که هیچ محدودیتی را برنمی‌تابد، است.

 

هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز از ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما