اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جشنواره فیلم ونیز: سورنتینو فیلمی درباره برلوسکونی می‌سازد

 

سورنتینو

 

پائولو سورنتینو، فیلمساز تحسین‌شده ایتالیایی که به خاطر فیلم «زیبایی بزرگ» جایزه اسکار را به دست آورد، در هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز اعلام کرد که فیلم تازه‌ای درباره سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا می‌سازد.

 

به گزارش آکادمی هنر و به نقل از هالیوود ریپورتر پیش‌پرده مجموعه تلویزیونی «پاپ جوان» تازه‌ترین ساخته پائولو سورنتینو در قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان توسط شبکه تلویزیونی «اسکای» به نمایش گذاشته شد و مورد توجه قرار گرفت.

 

در این مجموعه تلویزیونی جود لا، بازیگر بریتانیایی در نقش پاپ پیوس، نخستین پاپ آمریکایی‌تبار بازی می‌کند: یک پاپ جوان که در جهان پردسیسه واتیکان تلاش می‌کند نیازها و غرایز شخصی‌اش را با قدرت کلیسا آشتی دهد. در این مجموعه دایانا کیتون نیز در نقش یک راهبه ظاهر می‌شود.

 

مجموعه تلویزیونی «پاپ جوان» در سال ۲۰۱۷ از شبکه اسکای و کانال پلوس پخش می‌شود.

 

سورنتینو به هالیوود ریپورتر گفته است که پروژه بعدی او درباره سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیاست. دنیای سیاستمداران ایتالیایی یکی از موضوعات مورد علاقه سورنتینوست. او پیش از این فیلمی درباره جولیو اندروتی، سیاستمدار جنجالی ایتالیا ساخته بود که در جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفت و جایزه ویژه هیأت داوران معتبرترین جشنواره سینمایی اروپا را به دست آورد.

 

سیلویو برلوسکونی، سیاستمدار بحث‌برانگیز ایتالیایی اکنون هشتاد سال دارد، سکته قلبی کرده و خانه‌نشین شده است. شرکت مدوسا که به سلویو برلوسکونی تعلق دارد، از تهیه‌کنندگان تازه‌ترین فیلم سورنتینوست.

 

پیش از این در سال ۲۰۱۵ فیلم «جوانی» از پائولو سورنتینو درباره مفهوم جوانی و سالخوردگی به نمایش درآمده بود. در این فیلم بازیگران سرشناسی مانند مایکل کین، هاروی کایتل، جین فوندا، ریچل وایس و پل دانو بازی می‌کنند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما