اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دانشکده هنرهای اصیل ایرانی تأسیس می شود

 
دكتر سيدمحمد‌حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد ‌اسلامي و حميد‌شاه‌آبادي؛ معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد ‌اسلامي از موزه استاد فرشچيان بازديد و با اين هنرمند ديدار و گفت‌و‌گو کردند.

دانشکده هنرهای اصیل ایرانی تاسیس می‌شود
در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تاسیس دانشکده ای به نام دانشکده هنرهای اصیل ایرانی خبر داد و بیان داشت: رشته‌هایی که مدنظر استاد فرشچیان است را در این دانشکده قرار خواهیم داد تا در زنده نگه داشتن هنر کمکی شود و گرایش‌های مختلف هنری نیز در این دانشکده گذاشته خواهد شد.

ثبت ملی آثار استاد فرشچیان در راس کار ما است
وی ادامه داد: از آنجایی که بحث مالکیت معنوی به صورت جدی مدنظر ما است،‌ امروز با اذن و اشاره استاد به اینجا آمده‌ایم تا برای ثبت ملی آثار ایشان اقدام کنیم و همان طور که چندی پیش همایش مالکیت معنوی را در نمایشگاه کتاب برگزار کردیم، به این نتیجه رسیدیم که ثبت آثار استاد فرشچیان را در رأس کارهای خود قرار دهیم.

ویژگی بارز آثار استاد سبقه مذهبی آن‌ها است
وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در خصوص ویژگی آثار استاد فرشچیان عنوان داشت: یکی از ویژگی های بارز کارهای ایشان سبقه و رنگ مذهبی است که با اطلاعات و اشراف او نسبت به مباحث دینی و تاریخ انبیاء پیوند خورده و تابلوهایی بی بدیل و بی نظیر را به تصویر کشیده است و تک تک این آثار حکایت از تحقیقات گسترده ایشان در این حوزه دارد.
وی در خصوص تابلوی عصر عاشورای استاد فرشچیان گفت: این تابلو به این دلیل مورد توجه همگان و به ویژه رهبر انقلاب قرار گرفته است که ظرافت و دقت موجود در این تابلو بسیار است و کمتر کسی می‌تواند به آن اشکالی وارد کند. همان طور که با مشاهده تابلوی داستان حضرت ابراهیم و اسماعیل دچار شگفتی می‌شویم.
حسینی خاطرنشان کرد: ظرافت و دقت را در آثار استاد تحسین می‌کنیم که رنگ مذهبی و ارادت به انبیاء و ائمه به ویژه امام رضا(ع) در آثار ایشان مشهود است و همین هم رمز ماندگاری کارهای استاد است.

تابلوهای خود را به کشورم تقدیم می‌کنم
در بخش دیگری از این دیدار استاد فرشچیان نیز با بیان اینکه سن و سالی از او گذشته است، گفت: دیگر در سن و سال من نیاز نیست که به جایی برسم، اما من از مسئولین می‌خواهم برای جامعه نسل جوان رسیدگی‌های لازم را انجام دهند.
استاد فرشچیان در زمینه ثبت ملی آثار خود اظهار داشت: اگر آثار من به ثبت ملی برسند، من تابلوهای خوب و ارزشمندی که دارم را به کشورم تقدیم می‌کنم تا در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
 
 
منبع: برنا
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما