اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

حراج هنرهای آسیایی در فرانسه

 

مجموعه ای از آثار هنری آسیا که در حراجی "ساتبی فرانسه" به حراج گذاشته شده بود، با استقبال خوبی از سوی حاضران روبرو شد.

 

 

 
راجی "ساتبی" در شعبه پاریس، مجموعه ای از آثار هنری آسیا را در معرض دید علاقه مندان گذاشت و میزان 15 میلیون دلار از این آثار را به فروش رساند.

پیش بینی می شد این آثار در مجموع، 4 تا 5 میلیون دلار فروش داشته باشد اما بر خلاف تصور میزان 98 درصد از این آثار فروخته شد و رکورد خوبی در فروش هنرهای آسیایی به ثبت رسید. از جمله آثار موجود در این حراجی می توان به مجسمه های برنز قدیمی که به مجسمه های بودا معروف هستند، اشاره کرد.

همچنین مجسمه "خاندان شاهان" از منطقه تبت جز شاهکارهای موجود در این بخش از حراج بود. این مجسمه قدمتی 500 ساله دارد و جز شاهکارهای آسیا محسوب می شود. همچنین چندین ناقوس بزرگ قدیمی از کلسیون های اروپایی در معرض حراج قرار گرفت و به قیمت 800 هزار دلار فروخته شد.

از دیگر آثار موجود در این سری از حراج "ساتبی" می توان به شاهکارهایی از نقاش ژاپنی، "توشوسای" و "تاکمورا" اشاره کرد. این آثار نیز با قیمت تقریبی 270 هزار دلار به فروش رسیدند.
 
 
منبع: خبرگزاری سینمای ایران
 
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما