اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش عکس‌های النور مکنر در لس آنجلس

 

 

گالری Kopeikin نمایشگاهی با عنوان «عکس‌هایی اجرا شده با خمیر بازی» را برگزار می‌کند که اولین همکاری گالری با هنرمند بریتانیایی، النور مَکنِر است.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری، در این مجموعه هنرمند از خمیر بازی برای بازآفرینی تصاویری از تمام تاریخ عکاسی استفاده کرده است. وی با ساده کردن و تغییر رنگ عکس‌های اصلی، برداشت تازه‌ای از آنها ارائه داده است. مکنر ابتدا عکس‌ها را به صورت مجسمه‌های سه بعدی ساخته و سپس از آنها عکاسی کرده و دوباره به شکل دو بعدی اولیه نمایش داده است.

 

این مجموعه از یکی از مراحل مسابقه‌ی photo pub quiz الهام گرفته شده است که در آن از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شد تنها با استفاده از خمیر بازی یک عکس مشهور را به شکل مجسمه بسازند. مکنر هر بار که برای اجرای عکسی با خمیر بازی وقت صرف می‌کند، در واقع در حال تصمیم‌گیری در مورد این موضوع است که مهم‌ترین جنبه‌های عکس که باید به مجسمه‌ی خمیری انتقال یابد، چیست. برای او این فرآیند فرصتی است تا با دیدگاه هنرمندان متفاوت رابطه برقرار کند و امیدوار باشد تا مخاطبانش نیز چنین کنند؛ یعنی کمی سرعت دیدنشان را کم کنند، کارهای جدیدی را کشف نمایند و یا آثاری را که پیشتر دیده، ولی دقت لازم را در موردشان به خرج نداده‌اند، از نو با توجه بیشتر بنگرند.

 

این عکس‌ها که در ابتدا در حساب کاربری tumblr هنرمند به اشتراک گذاشته می‌شدند، به سرعت در اینترنت پخش شدند و در اینستاگرام هزاران فالوئر پیدا کردند. مخاطبان این پروژه کیوریتورها، عکاسان و حتی کسانی با کمترین دانش از تاریخ عکاسی هستند. سادگی پروژه، مدیوم کودکانه و متریال ساده‌ی آن حس منحصربفردی از در دسترس بودن را ایجاد می‌کند. النور مکنر در ناتینگهام به دنیا آمده است و اکنون در لندن زندگی و کار می‌کند. او لیسانس ادبیات انگلیسی را از دانشگاه بریستول دریافت کرده است. مجموعه‌ی خمیر بازی در ۲۰۱۴ در قالب کتاب منتشر شد که از سوی Observer Review در میان کتاب‌های عکاسی برتر سال قرار گرفت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما