اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فصلنامه هنرهاي تجسمي «هنر فردا» رونمايي مي‌شود

 

اين فصلنامه تخصصي ساعت 18 روز يكشنبه 20 تيرماه سال جاري در سالن بتهوون خانه هنرمندان رونمايي مي‌شود.

 


اين فصلنامه كه در دوره جديد انتشارش با تمركز تحليلي خبري بر هنر معاصر ايران و منطقه و نيز در نظر داشتن هنر معاصر جهان به دو زبان فارسي و انگليسي منتشر خواهد شد، جمعي از نخبگان و چهره‌هاي دانشگاهي هنر را به عنوان شوراي نويسندگان همراه خواهد داشت.


شماره نخست «هنر فردا» ساعت 18 روز يكشنبه 20 تير 89 با سخنراني حميد كشمير شكن، سردبير، آيدين آغداشلو، عضو شوراي مشورتي مجله و عليرضا سميع‌آذر عضو شوراي نويسندگان اين مجله رونمايي خواهد شد.


در اين شماره نويسندگان و صاحب نظران مجرب ايراني و خارجي مقالات و يادداشت‌هاي متنوعي به رشته تحرير درآورده اند: ادواردلوسي اسميت، آيدين آغداشلو، رويين پاكباز، حميد سوري، عليرضا سميع آذر، داريوش شايگان، بهنام كامراني، نصرت‌الله مسلميان، كاترين ميه و ...از جمله نويسندگان اين مجله هستند.


هنر فردا در هر شماره موضوعي را به بحث و بررسي خواهد گذاشت، «معاصر بودن در هنر: ويژگي‌ها و مصداق‌ها» عنوان موضوعي شماره نخست «هنر فردا» ست كه مقالات، يادداشت‌ها و گفت و گوهاي تحليلي مفصلي را در اين شماره به خود اختصاص داده است.


در اين فصلنامه تخصصي هنرهاي تجسمي در هر شماره درباره يك هنرمند صاحب سبك و تثبيت شده پرونده‌اي انتشار مي‌يابد كه در اين فصل «مسعود عربشاهي» و رزومه كاري او و آثارش مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.


ميزگرد ديگر بخش ثابت اين مجله است كه در اين شماره با حضور عبدالرحيم شريف (هنرمند بحريني)، نصرت الله مسلميان و حميد سوري برپا شده است و «معاصربودن هنر» موضوع آن است.
اقتصاد هنر و واكاوي جريان بازار هنر در هر شماره اين مجله صاحب جايگاه خاصي است كه در اين شماره بازار هنر و روند قيمت آثار سهراب سپهري و فرامرز پيلارام مورد تحليل قرار گرفته است.
معرفي هنرمندان جوان، گزارش‌هاي متعدد بلند و كوتاه درباره رويدادهاي فاخر هنري بين المللي و داخلي، معرفي و نقد كتاب از ديگر فصول اين فصلنامه خواهد بود.

 

منبع: فارس

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما