اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش جدیدترین تجربیات هنری آلفرد لزلی

 

 

گالری جنت بوردن نمایشگاهی از آثار آلفرد لزلی با عنوان «جهان آکنده از عظمت خداوند است. هفت کار جدید از ۵۰ شخصیت در جستجوی یک اهل مطالعه» برپا نموده است. هفت پرتره دیجیتال بزرگ جدید از نقاش و فیلمساز تحسین شده، آلفرد لزلی، در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته‌اند. این آثار جدید استمرار مجموعه مطالعات هنرمند در مورد شخصیت‌هایی برگرفته از فیلم‌ها و ادبیات هستند. لزلی که از دهه ۱۹۵۰ برای نقاشی‌های انتزاعی و فیگوراتیوش شناخته می‌شود، به استقبال فن‌آوری و شیوه‌های نوین رفته، و از این رهگذر پیشه و هنر خود را برای تناسب با عصر حاضر به روزرسانی کرده است. این تصاویر که هنرمند آنها را نُت‌های پیکسلی می‌نامد، پیش برنده و ادامه ایده‌ای هستند که لزلی در نقاشی‌های تک‌رنگش در سال ۱۹۶۳ آغاز کرد. اینجا او تصاویر را در رایانه ترکیب می‌کند و از اپلیکیشن Dactyl برای طراحی کردن روی آنها بهره می‌گیرد. فایل نهایی با استفاده از چاپگرهای تصعید رنگ به صورت دیجیتال چاپ می‌شود. این یک هنر التقاطی است.

 

مهارت لزلی در چهره‌نگاری در هر مدیومی، به خوبی نمایانگر است. او از سطوح و زوایای دید متفاوتی برای خلق این تصاویر استفاده می‌کند که همزمان انتزاعی، و خاص و دقیق هستند. سوژه‌های این مجموعه ادامه‌دار، همگی شخصیت‌های ادبیِ درگیر در دنیاهای خشن و جنسی‌اند. اجراهای لزلی برداشت او از کتاب‌ها هستند، قطع نظر از نسخه‌های احتمالا شناخته‌تر شده این شخصیت‌ها در فیلم‌ها. این هفت کار، به بزرگی حدود یک و نیم در دو متر هم می‌رسند، و این اندازه و پرسپکتیو است که آنها را جذاب و بدیع می‌سازد.

 

نقاش و فیلمساز، آلفرد لزلی، در سال ۱۹۲۷ در برانکس نیویورک به دنیا آمده است و هم‌اکنون در منهتن زندگی و کار می‌کند. پس از خدمت در گارد ساحلی امریکا در پایان جنگ جهانی دوم، لزلی در دانشگاه نیویورک، Art Students League و موسسه پِرَت به تحصیل هنر پرداخت. وی مدتی را نیز به واسطه بدن ورزیده‌اش به عنوان مدل هنرمندانی نظیر رجینالد مارش فعالیت می‌نمود. لزلی اواخر دهه ۱۹۴۰ به عنوان یک فیلمساز و نقاش اکسپرسیونیست انتزاعی ظهور کرد. در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ او با جامعه هنرمندان و نویسندگان آوانگاردی نظیر جوان میچل، لری ریورز، روبرت فرانک و فرانک اوهارا مرتبط بود و با اوهارا بیشترین همکاری را داشته است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما