اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دو نقاشي از مسعود عابدي در گالري «آگورا» نيويورك


دو نقاشي از «مسعود عابدي» ـ نقاش ايراني ـ در نمايشگاه «احساس ناب» گالري «آگورا» در شهر نيويورك به نمايش گذاشته مي‌شود.
 

گالري آگورا فعاليت خود را سال 1984 در نيويورک آغاز کرد و شهرتش در چلسي را مديون نمايشگاه‌هاي دوره‌اي،رقابت‌هاي بين قاره‌اي و معرفي هنرمندان غير آمريکايي است. 

 

دوازدهم اسفند سال جاري آثار هنرمندان اروپا،آمريکا و آسيايي در نمايشگاهي با عنوان «احساس ناب» در اين مجموعه به نمايش درمي‌آيد. 

آنجلا دي بيلوو ـ برپاكننده اين نمايشگاه درباره محور مفهومي اين مجموعه گفت:«اين آثار بيان دشواري‌است از يک غليان ناگهاني و معطوف به احساساتي که غالبا پنهان مي‌شوند و هنرمندان حاضر در اين مجموعه عموما فاقد چنين محافظه کاري‌هايي بوده‌اند.»

در اين نمايشگاه قرار است، دو نقاشي از هنرمند ايراني «مسعود عابدي» در کنار آثار سوزانا گريفين، جرج برلاتو و جني مدود به نمايش گذاشته شود.

کرين ماراني (Karin Maraney) در بخشي از يادداشت خود درباره نقاشي‌هاي عابدي نوشته است: « نقاشي عابدي به عکس‌هاي خصوصي شبيه هستند.اما آنها در همين عادي بودن، تظاهرات تلخ فرهنگي را القا مي‌کند. رنگ‌هاي قرمز و سبز عميق و ظاهر هندسي وار از مشخصه‌هاي بارز کار اوست و او با همين ساختار هندسي، خود و ديگري را در مرز بيرون و درون، خودي و غير خودي قرار مي‌دهد.»

عابدي پس از اين نمايش در نيويورك براي فروردين ماه سال 90 نيز بخشي از آثار متاخر خود را که شامل دو پرده خواهد بود،در گالري هما به نمايش خواهد گذاشت.

 

 

 

منبع: ایسنا 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما