اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقاشی‎های امید حلاج در گالری آن


مجموعه نقاشی‎های امید حلاج با عنوان «بارگاه» از دوم اردیبهشت در گالری آن بر پا شده است.

نقاشی های امید حلاج با عنوان بارگاه در گالری آن

به گزارش آکادمی هنر نمایشگاه آثار امید حلاج از دوم اردیبهشت در گالری آن مورد توجه علاقه‎مندان هنر قرار گرفته است. نشست با هنرمند در مورد این مجموعه آثار 16 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

امید حلاج از معدود رمانتیک معاصران این دوره هنر ایران محسوب می شود .مضامین آثارش نیز تابع نگره او به نقاشی پیرامون موضوعاتی چون  عقوبت ، گناه ، لذت  و رستگاری  از حواشی های رایج کوچه و  خیابان پرهیز می کنند و هرچند با عناوینی چون «بارگاه» سعی در ملموس کردن زبان غریبه اش با مخاطب عام   دارد اما همچنان پافشاری او بر محوریت  احساسات و آرکائیسم  نقطه تمایز او با نسلش محسوب می شود. بهنام کامرانی در مقدمه نمایش اخیر او در گالری آن می‎نویسد: او درگاه تشرف  را می کاود تا ما را با جهانی لذت بخش همراه کند که هم با الوهیت همراه می‎شود و هم با شطح از او پرسش می‎کند. در جهانی سکر آور از جذبه‎های کشف نشانه ها در شعله‎ی مایعی سیاه که بر پله ها جاری شده "کامرانی معثقد است حلاج در این دوره در کنار خلق زیبایی همیشگی خود به واکاوی مفهوم رعب آور قدرت بی حد وحصر نیز پرداخته و از این منظر آثار متاخر حلاج را برجسته تر از پیش می‎داند.

 

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما