اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

داوری دور دوم ششمین منتخب نسل نو آغاز گشت

 

ششمین دوره­ی منتخب نسل نو برای انتخاب برگزیدگان خود گام به دور دوم برداشت.

ششمین منتخب نسل نو

به گزارش آکادمی هنر، ششمین منتخب نسل نو با دوهزار و سیصد و سی و هفت اثر وحضور پانصد و هشتاد و پنج هنرمند آغاز به کار کرد؛ امسال آمار زنان همچنان چشمگیر بود و 78.6% شرکت کنندگان را تشکیل میدادند .پس از تهران استان البرز ، گیلان و آذربایجان شرقی بیشترین تعداد حضور را به خود اختصاص داده اند.

انتخاب دور اول در ساعت 11 روزپنجشنبه 15 دی ماه 1390 با حضور علیرضا جدی ، پویا آریانپور ،محمد حسین عماد و حامد صحیحی آغاز شد و در نهایت 220 اثر از 110 هنرمند به دور دوم راه یافتند. اسامی این نفرات صبح روز شنبه17 دی ماه اعلام خواهد شد. این انتخاب ها در پایان دی ماه گزینش نهایی خواهند شد و در نهایت 100 اثر از پنجاه هنرمند به ششمین سالانه منتخب نسل نو راه خواهد یافت. امسال گالری شیرین، گالری  محسن، نشر هنرمعاصر، نشریه تندیس و گالری هما را در برگزاری این سالانه  همراهی خواهند کرد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما