اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کشف تابلو اصلی آنتونی ون‌دایک در اینترنت


در اتفاقی غیرمنتظره، تابلویی از آنتونی ون دایک، نقاش برجسته قرن هفدهم بریتانیا، از طریق اینترنت شناسایی شد.

The portrait of Olivia Boteler Porter

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، پیش از این کارشناسان فکر می‌کردند که این تابلوی پرتره، یک نسخه برداری صرف است و به همین دلیل در انبار موزه «باوس» در دورهام انگلستان نگهداری می‌شد.


 

عکس هایی از این تابلو که برای یک پروژه ملی فرهنگی گرفته شده و در وبسایت تابلوهای شماYour Paintings گذاشته شده بود، توجه یک مورخ هنری را جلب کرد. این پروژه ملی فرهنگی قرار است تصویر و اطلاعات همه تابلوهای رنگ و روغن اصل موجود در بریتانیا را که در اختیار بخش دولتی است، در یک بانک اطلاعاتی جمع کند.

دکتر کریستوفر براون، کارشناس و متخصص آثار ون دایک، در یک برنامه تلویزیونی اصل بودن آن را تایید کرد. دکتر براون، مدیر موزه اشمولین در آکسفورد به این برنامه گفت که این یک کشف بزرگ و قابل توجه است. او گفت که هیچ شکی نیست که ون دایک این اثر را کشیده است؛ به گفته او ون دایک در اواخر دوران فعالیت هنری‌اش آن را کشیده و در اوج توانایی و هنرمندی بوده است.

آنتونی ون دایک یکی از بهترین پرتره نگاران قرن هفدهم بود که در انتورپ به دنیا آمد و در سال ۱۶۳۲ نقاش دربار شاه چارلز اول شد. او در این تابلو پرتره اولیویا بوتلر پورتر، ندیمه همسر چارلز اول، را به تصویر کشیده است. این تابلو در حال حاضر نیز با همین نام The portrait of Olivia Boteler Porter  شناخت می‌شود.

بندور گراسونور، مورخ و کیوریتور ارزش این اثر را تا حدود یک میلیون دلار ارزیابی کرد و به گفته او "اگر این تابلو در یک حراجی به عنوان کپی عرضه می شد، در همین وضع کثیف و خاک گرفته، احتمالا بین ۳هزار تا ۵ هزار پوند قیمت‌گذاری می شد."

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما