اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی زوج هنری اوکراینی در نیویورک

 

گالری جاناتان لوین نمایشگاهی با عنوان «گرایش مقدس»، از آثار زوج هنری اوکراینی با عنوان Interesni Kazki برگزار نموده است.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری جاناتان لوین، Interesni Kazki متشکل از Aleksei Bordusov و Vladimir Manzhos، برای بیش از پانزده سال است که با هم نقاشی می‌کنند و پیشگام جنبش گرافیتی شرق اروپا، و همچنین پیشتازان نقاشی دیواری در اوکراین و سایر کشورهای منشعب از شوروی هستند. آثار آنها، که به‌تدریج از نوشته‌های مرسوم گرافیتی به نقاشی‌های تمثیلی فیگوراتیو تغییر شکل داده است، از بینندگان دعوت می‌کند تا در مورد ارزش‌های واقعی و جنبه‌ی سحرآمیز جهان بیندیشند. نام این گروه به معنای «قصه‌ی جذاب» است. این آثار که برای تصویرپردازی‌های خلاقانه‌شان ــ متاثر از علم، مذهب، اسطوره‌شناسی، فرهنگ عامه و تاریخ ــ شناخته می‌شوند، در کوششی برای نگریستن به ورای حدود آنچه قابل مشاهده است خلق شده‌اند و فهم جدیدی از جهان ارائه می‌دهند. آثار نمایشگاه «گرایش مقدس» شامل نقاشی‌های به‌شدت پرجزئیات و طراحی‌هایی است که عناصر فیزیکی و روحانی موجود در جهانی رویایی را ادغام می‌کنند.

 

دکتر رافائل شکتر، انسان‌شناس و کیوریتور، می‌گوید: « Interesni Kazki با الهام از هنرمندانی چون دالی و Moebius و همچنین سنت نقاشی دیواری اوکراین و قصه‌های محلی، سبکی در نقاشی دیواری معاصر را شکل داده که هسته‌ی مرکزی آن یک زیبایی‌شناسی متعالی و احساسی است؛ یک فرم مردم‌پسند و ملکوتی از هنر عمومی.» Interesni Kazki اکنون در کیف ساکن هستند و اغلب با نام‌های مستعار AEC و Waone فعالیت می‌کنند. آنها در ۱۹۹۹، زمانی که در قالب گروه Ingenious Kids حروف گرافیتی را نقاشی می‌کردند، با هم آشنا شدند و در ۲۰۰۵ تحت تاثیر هنر خیابانی جدید، همکاری‌شان را با عنوان Interesni Kazki آغاز نمودند. آنها نخستین نمایشگاهشان را در ۲۰۱۰ در فرانسه داشتند و از آن پس کارهایشان در ایتالیا، لس‌انجلس و نیویورک به نمایش درآمده است. نقاشی‌های دیواری بزرگ آنها در سراسر جهان، در کشورهایی نظیر مکزیک، کرواسی، پرتغال، اسپانیا، هند و … یافت می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما