اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی‌های جدید شنتل جاف در لندن

 

گالری ویکتوریا میرو نمایشگاهی از نقاشی‌های شنتِل جاف برپا نموده است که در آنها نویسندگان مشهور، دوستان و اعضای خانواده‌ی هنرمند به تصویر کشیده شده‌اند.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری ویکتوریا میرو، در این نمایشگاه با نقاشی و طراحی از افرادی که جاف شخصا آنها را ملاقات کرده یا استفاده از تصاویر، وی ما را برمی‌انگیزد تا به ارزیابی مجدد مفاهیم خودافشاگری و صمیمیت در خلق اثر هنری بپردازیم. فعالیت هنری جاف، به‌عنوان ناظر باریک‌بین محیط اطرافش، از ماهیت غیرقابل انتقال تجربه ناشی می‌شود. او این نویسنده‌ها را از روی تصاویر منتشر‌شده در کتاب‌های زندگی‌نامه‌شان نقاشی کرده است؛ معشوقه‌ها، مردها با همسران دوم و سوم خود و فرزندانشان، زوج‌هایی که مجذوب دنیای کار خود هستند، و مادران و دخترانی در آغوش هم؛ این دنیاهای آشفته تنها به‌وسیله‌ی لنز دوربین به شکل آنی سامان داده شده‌اند.

 

جاف از این عکس‌ها با تب و تاب یک خواننده‌ی مشتاق، یک هوادار، استفاده می‌کند. حسی از چیزهای ناپایدار و فراری که به شکل موقت در کنار هم قرار گرفته‌اند ــ چه در یک مصرع شعر و چه در یک عکس خانوادگی ــ به شکل یکسان در پرتره‌های اخیر او از عزیزانی حاضر است که در گیر و دار طی‌کردن مراحل گذار متفاوتی در زندگی خود هستند. مادرهایی با صورت‌های چون ماه و نگاه‌های زیرچشمی دختران تقریبا نوجوان، با ترکیبی از دقت روانشناسانه و سهولت فرمی کشیده شده‌اند که به‌راحتی حال و هوای رابطه‌ی غیر قابل بیانی را منتقل می‌کنند که می‌تواند سوژه‌ها‌ی یک نقاشی پرتره‌ی گروهی را به هم پیوند دهد یا به شکل تلویحی میان مدل و هنرمند باقی بماند. در این نمایشگاه همچنین مجموعه‌ای از کارهای پاستلی جدید تحت عنوان «تصاویر خانوادگی» نمایش داده شده‌اند. شنتِل جاف (متولد ۱۹۶۹) در کالج هنرهای کمبِروِل و مدرسه‌ی هنر گلاسکو و رویال کالج تحصیل کرده است. او اغلب نقاشی‌های بزرگی از مادران و کودکان می‌کشد و به گفته‌ی خودش عکس‌های دایان آربوس یکی از مهم‌ترین منابع الهام او بوده‌اند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما