اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی انریکه مارتینز سلایا در گالری پارافین لندن

 

Enrique Martínez Celaya

گالری پارافین از برپایی نمایشگاه هنرمند کوبایی امریکایی، انریکه مارتینز سلایا خبر داد. «خود و دریا» اولین نمونه از سه گانه‌ا‌ی نمایشگاهی است که به شکل ادامه‌داری ژانر نقاشی پرتره را به پرسش می‌کشد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری پارافین، در حالی که پرتره‌ها همواره عنصری کلیدی در کار مارتینز بوده‌اند، اما این اولین بار است که او از آن به عنوان مضمون اصلی یک مجموعه کار استفاده می‌کند. پرتره‌های او، بر اساس افراد واقعی، اینجا بدون تعیین هویت و یا ارجاع به زندگی سوژه‌ها نمایش داده شده‌اند. عموما، برای مارتینز سلایا این کارهای جدید در سطوح متفاوتی کارکرد دارند.

 

در حالی که وی در نقاشی‌هایش افرادی را که برای زندگی شخصی و روشنفکریش دارای اهمیت هستند را به تصویر می‌کشد_ اعضای خانواده، شاعران، نویسنده‌ها و موسیقیدان‌هایی نظیر تی‌اس الیوت، فردی مرکوری، و نینا سایمون_ از فرآیند خلق آنها برای بررسی امکانات و نارسایی‌های ژانر پرتره و خود نقاشی استفاده می‌کند.

 

علاوه بر این، پرتره‌ها در تضاد با نقاشی‌های کوچکی از دریا و آسمان قرار می‌گیرند. این تصاویر ظاهرا «تهی» مفهومِ «معنا و پیام» را در پرتره‌ها آشکار می‌کنند و در کنار آنها به عدم امکان بازنمایی، کشمکش میان واقعیت و وهم، مفاهیم خاطره، شک، و حضور و غیاب می‌پردازند. با استفاده از ترکیب‌های ساده و تصاویر شبه کهن الگویی_ شامل دریا، حیوانات و پرندگان، کودکان، مناظر و نمادهای زندگی خانوادگی نظیر صندلی و میز_ مارتینز سلایا فانتزی، واقعیت، و خاطره را در می‌آمیزد تا جهانی شاعرانه خلق کند که هم تا حدودی شرح حال خود او و هم جهانشمول است. کار وی پژوهشی بی‌انتها برای معنا و مفهوم است و از امور شخصی به سمت امور عمومی حرکت می‌کند. انریکه مارتینز سلایا(متولد ۱۹۶۴) در زمینه‌های هنر و فیزیک تحصیل کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما