اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جورج شاو: بازگشتِ من به طبیعت

 

 

گالری ابوت هال اولین مقصد تور ملی نمایشگاه نقاشی‌های جورج شاو، پس از نمایش این مجموعه در نشنال گالری لندن، خواهد بود. در ۲۰۱۴، جورج شاو از سوی نشنال گالری دعوت شد تا به عنوان نهمین هنرمند در راستای برنامه‌ی اقامت هنری روتستاین هاپکینز با آنها همکاری کند. شاو برای رویکرد دقیق و پرجزییاتش شناخته می‌شود.

 

او از دهه‌ی ۱۹۸۰، زمانی که هنوز یک نوجوان بود، بازدید مستمر از نشنال گالری را آغاز کرد. وی دفترچه‌ی طراحی‌اش را با خود می‌برد تا از نقاشی‌هایی که نظرش را جلب می‌نمود طراحی کند. کارهای این نمایشگاه تحت تاثیر مناظر جنگلی اسطوره‌ای هنرمندانی نظیر تیسین و پوسن خلق شده‌اند. شاو مجذوب این است که چگونه قصه‌های آنها_ که اغلب خشونت، روابط جنسی نامشروع و مستی را نشان می‌دهند_ مشابهت‌هایی با نوع رفتار احتمالی امروز مردم در فضاهای جنگلی دارد، زمانی که گمان می‌کنند کسی آنها را نمی‌بیند. این ویژگی با علاقه‌ی شاو به تصاویر مسیحی تکمیل می‌شود؛ بویژه این که چگونه هنرمندان قدیمی اغلب در تصاویرشان از درختان به تصلیب مسیح هم گریزی می‌زدند. گالری ابوت هال برای نمایش کار هنرمندانی که عمیقا دلمشغول سنت منظره‌نگاری هستند، مشهور است.

 

به همراه این نمایشگاه، همچنین سه کار از گنجینه‌ی نشنال گالری در معرض دید قرار می‌گیرد که توسط خود شاو انتخاب شده تا به صورت ویژه با نمایشگاهش در ابوت هال همزمان باشد. هر کدام از این نقاشی‌ها منبع الهام کارهای خلق شده در دوره‌ی اقامت هنری شاو بوده‌اند. جورج شاو(متولد ۱۹۶۶) از رویال کالج(۱۹۹۸) فارغ‌التحصیل شده است و در ۲۰۱۱ یکی از نامزدهای جایزه ترنر بود. او در آفرینش کارهایش به جای رنگ روغن سنتی از رنگ لعابی کارخانه‌‌ی Humbrol بهره می‌گیرد که به کار او ظاهری خاص و تقریبا عکاسانه‌ می‌بخشد. این رنگماده عمدتا برای رنگ‌آمیزی قطارها و هواپیماهای ماکت استفاده می‌شود. در نمایشگاه گالری ابوت یک فیلم پانزده دقیقه‌ای در مورد شاو و فرآیند خلق نقاشی‌های جدید او هم نمایش داده می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما