اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ورمیر و استادان نقاشی زندگی روزمره در موزه‌ی لوور پاریس

 

 

موزه لوور پاریس اقدام به تازگی اقدام به برگزاری نمایشگاهی از نقاشی های یوهانس ورمیر، نقاش هلندی قرن ۱۷ کرده است. این نمایشگاه که «ورمیر و استادان نقاشی زندگی روزمره» نام دارد به بررسی آثار این هنرمند و مقایسه آنها با آثار دیگر هنرمندان هم عصر وی مانند ژرار دو، ژان استین و پیتر دو هوچ می پردازد.


بلز دوکوس، یکی از عوامل برگزار کننده این نمایشگاه می گوید: «نقاشی زندگی هر روزه شیوه ای خاص در نقاشی است و به زندگی روزانه آن دوران برای نمونه به نواختن موسیقی می پردازد. اینگونه نقاشی بسیار نمایشی است و سلیقه لطیف دوران را نشان می دهد.»

 

در میان آثار به نمایش در آمده، نقاشی دخترک شیرفروش و زن ترازو بدست از مطرح ترین کارهای ورمیر بشمار می روند.

 

بلز دوکوس درباره درونمایه کارهای این هنرمند می گوید: «جانمایه نقاشی‌های او کلاسیک است. نواختن موسیقی و توربافی پیش از او مورد توجه نقاشان بوده است. ولی او آنها را زیبا و مانند مجسمه آنها را برجسته می سازد. او روانشناسی ویژه ای در کارهایش دارد. ویژگی ورمیر را در کارهای دیگران نمی‌بینید.»

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما